Salou organitza la primera trobada de franquiciadors i emprenedors
dijous 14 novembre 2013
La regidoria de Promoció Econòmica i Comerç de l’Ajuntament de Salou conjuntament amb PIMEC (Petita i Mitjana Empresa de Catalunya), la Associació de Comerciants i Empresaris de Salou 365 Dies i la Asociación de Franquicias de España organitzen conjuntament i per primer cop unes jornades sobre les noves oportunitats de negoci que aporten les franquícies amb la voluntat que sigui una trobada entre franquiciadors i emprenedors. En aquest sentit, aquestes jornades van dirigides a tots els professionals i comerciants dels diferents sectors de Salou, i segons ha explicat la regidora de l’àrea, Reyes Pino, “amb aquesta trobada volem aportar les eines necessàries perquè es puguin generar noves oportunitats i donar un nou rumb a l’actual negoci dels salouencs o per als futurs
inversors”.
A les jornades, que se celebraran el proper dijous 21 de novembre des de les 9:30 a les 14 hores a la sala Europa del TAS, pot acudir-hi tothom qui ho desitgi, prèvia inscripció via mail promocioeconomica@salou.cat o bé trucant al 977 309 200 extensió 1213 donat que les places són limitades.
Després de la benvinguda hi ha prevista una xerrada per part del president de l’Associació Espanyola de Franquiciadors, Xavier Vallhonrat; i posteriorment es durà a terme la presentació dels diferents models de negoci a càrrec dels representants de les empreses participants, entre les que es troba The body Shop (bellesa i estètica); Nostrum (menjar preparat); muy mucho (decoració i tèxtil de la llar); els supermercats Suma i Spar; entre moltes d’altres fins arribar a les 24 marques d’exposició de producte. A partir de les 11:30 hores es duran a terme contactes bilaterals entre emprenedors i franquícies per prendre el pols del mercat.
Des de l’organització també s’ha previst, a més, que a les jornades hi puguin assistir totes aquelles persones que disposin de locals que es puguin adaptar a una franquícia, com una oportunitat per posar a disposició dels interessats seus immobles. “Creiem que es tracta d’una gran ocasió per als empresaris o futurs inversors que mostrin un interès especial per al desenvolupament comercial franquiciat o en cadena donat que és una manera de generar ocupació”, ha apuntat la regidora.
L'any passat el conjunt de franquícies va facturar prop de 26.000 milions d'euros al conjunt de l'Estat, segons dades de l'Associació Espanyola de Franquiciadors (AEF). La xifra mostra un lleuger descens de l'1,6% respecte les xifres de 2011 però en canvi ha augmentat un 5,1% des de l'inici de la crisi econòmica el 2007. La resistència d'aquest model de negoci a la crisi econòmica té diverses explicacions, però un dels factors que ajuden a entendre el fenomen és que en aquests anys no ha deixat de créixer ni el nombre de franquiciadors o ensenyes ni el d'emprenedors disposats a fer el salt.