Saltar al contingut Saltar a la navegació Saltar a la cerca

Portal toolbar

Notícies

Salou posa en marxa el Centre d’Emprenedoria i Coneixement

dilluns 16 novembre 2015

Salva López, professor de màrqueting d'ESADE ha parlat d'emocions en la primera de les sessions

Salou ha posat en marxa aquesta tarda un programa formatiu adreçat a empresaris i a emprenedors dins nou Centre d’Emprenedoria i Coneixement del municipi, un projecte de formació que pretén fomentar l’esperit emprenedor i la innovació entre els potencials emprenedors de la ciutat. L’objectiu d’aquest Centre, segons apuntava l’alcalde Pere Granados, és el de crear una dinàmica i que sigui capaç d’impulsar el creixement socioeconòmic de la ciutat, generar ocupació i potenciar el seu caràcter innovador i de referent en els sector d’activitat que li són propis, bàsicament relacionats amb el món del turisme, hostaleria i restauració. A més, també buscarà la contribució a la consolidació i desenvolupament de les empreses existents.
En aquest sentit, el batlle, ha volgut agrair el suport i recolzament de la URV per tirar endavant aquest projecte, el qual es concreta en un programa de dinamització, foment i formació de l’emprenedoria i l’empresa.  
La primera de les conferències s’ha dut a terme just després de la presentació en roda de premsa d’aquest projecte a la que han acudit a més de l’alcalde, la regidora de promoció Econòmica, Mª José Rodríguez, el Director de la Càtedra d’Emprenedoria i Creació d’Empreses de la URV, Pere Segarra, i Salva López, el conferenciant i professor de màrqueting d’ESADE Business School, a més d’empresari, assessor d’empreses i músic. López –guitarra en mà- ha explicat la seva particular visió de com dur a terme una revolució empresarial a través de la xerrada que porta per títol “Rockvolució Empresarial: lliçons del món de la música per a directius i emprenedors”.
Pere Segarra, ha volgut destacar que es tracta d'un “projecte singular sobretot per la tipologia d'empresa que hi ha a Salou, amb molts sectors punters com el del comerç, el del turisme, el gastronòmic o l'esportiu. I una iniciativa com aquesta l'està situant en un lloc privilegiat per poder esdevenir una potència en aquest ventall de sectors”.

Per la seva part, la regidora Rodríguez, ha assenyalat com un dels objectius de la Regidoria de Promoció Econòmica és la de fomentar l’esperit emprenedor de la nostra ciutat, buscant la innovació, el talent i la transmissió de coneixement en un context d'interrelació dels diferents col·lectius: emprenedors per vocació, emprenedors per necessitat, empreses i empresaris consolidats, administració i altres ens del territori, de manera que es tradueixi en la formació de professionals i la retenció dels mateixos a la nostra localitat.
 
Pla de formació
Pel que fa al pla de formació concret que es desenvoluparà el Centre en aquest primer trimestre preveu programes de formació bàsica per a emprenedors i empresaris a partir de l’oferta de la xarxa URV Emprèn i altres programes de producció pròpia, principalment referits als sectors principals de l’activitat de Salou. En aquest sentit, el primer dels cursos de formació s’emmarca en facilitar els coneixements necessaris als emprenedors en potència, per tal que siguin capaços de crear I llençar el seu projecte personal al mercat, amb el major nivell d’efectivitat possible. El curs és una alternativa idònia per aquells que se senten atrets per la possibilitat d’endegar el seu propi projecte. Aquest curs bàsic d’emprenedors de 30 hores de duració es desenvolupa al llarg de 9 dies, començant el proper dilluns 23 de novembre i fins al 23 de desembre.

Una segona sessió s’enfoca al desenvolupament dins el Pla Integral de Suport a la competitivitat en el comerç al detall, el qual, en format de Tallers sobre el Turisme de Compres i que focalitzarà l’aprenentatge en com atendre millor als turistes francesos. Aquest es desenvoluparà el 24 i 26 de novembre.

Sota la premissa dels ‘Dimarts emprenedor’  el 15  de desembre es durà a terme una ponència “Local & Tourist Shoppers”: Tendències i oportunitats pel Comerç de Proximitat  que pretén abordarem quins són alguns dels pilars fonamentals que sostenen el Comerç de Proximitat, des de les vessants dels orígens i les motivacions dels anomenats “shoppers”, les noves tendències dutes a terme en altres països i algunes eines promocionals d’atracció de potencials clients. L’objectiu és aportar llum i obrir finestres perquè els assistents tinguin una visió més àmplia sobre els reptes als quals hauran d'enfrontar-se i sàpiguen detectar quines són les seves pròpies limitacions.

Fitxers adjunts

Galeria d'imatges

salva_lopez_petita.jpg
P1210466.jpg
P1210438.jpg

Document Actions