Salou realitzarà una desena d’accions en el mercat rus durant 2014
dimecres 12 febrer 2014
El Patronat de Turisme desenvoluparà tot un seguit d’accions orientades a captar turisme rus durant el 2014. En total unes onze actuacions com la participació en fires o accions directes de promoció com road-shows en ciutats de Rússia, Bielorússia, o Ucraïna. Es tracta d’una estratègia el.laborada en col•laboració del sector privat.
Del dia 1 al 7 de febrer, el Patronat ha participat a la primera road-show de les tres que estan programades realitzar en el mercat rus pels propers mesos. En aquesta acció promocional, el Patronat, es va donar a conèixer la oferta i les característiques de Salou a més de 500 agents turístics. El Patronat de Turisme de Salou va visitar, a través d’aquesta road-show, les ciutats de Arkhangelsk – Saint Petersburg –Nizhniy Novgorod –Kazan. Aquesta acció s’ha realitzat de manera conjunta amb representants del sector privat, de NT incoming Costa Daurada i amb la cadena H10 i PortAventura. Es constata un esforç important per continuar desenvolupant una estratègia al mercat rus. En les presentacions es van mostrar els diferents productes que ofereix Salou, així com les certificacions Destinació de Turisme Familiar i Destinació de Turisme Esportiu. Cal recordar que el 70% dels turistes russos que visiten Catalunya és familiar.
En aquestes presentacions, es van donar arguments als agents de viatge per a que puguin vendre millor la destinació als seus clients, potencials turistes. Les presentacions realitzades van ser:
1a presentació: Arkhangelsk amb una assistència de 120 agents de viatge
2ª presentació Sant Petersburg amb una assistència de 150 agents de viatge
3ª presentació Nizhnij Novgorod amb una assistència de 80 agents de viatge
4ª presentació Kazan amb una assistència de 180 agents de viatge
Aquesta és una de les primeres accions previstes a desenvolupar durant el 2014 en aquest mercat. Els propers mesos,estan programades dos noves roadshows amb Natallie Tour, una amb Coral i altra amb Tez Tour així com la participació en diferents fires com la Inturmarket, la MITT o la Uitt. El regidor de Turisme, Benet Presas, ha explicat que “pel Patronat, Rússia és un mercat emissor prioritari donat les seves caracterísitiques i les perspectives de creixement que ofereix. Per aquest motiu, volem continuar desenvolupant aquest mercat que troba a Salou una destinació preferent, tot i que evidentment no deixarem de treballar per la fidelització i captació d’altres mercats “. D’altra banda, ha volgut remarcar la “perfecta coordinació i col.laboració existent amb el sector privat en aquesta programació”.
Rússia és el tercer mercat emissor de Salou, amb un 18% dels turisme que arriba al municipi. Es tracta del segon mercat internacional després dels anglesos. Les previsions en aquest mercat són positives, amb unes previsions molt positives, amb un alt percentatge de repetidors. Es preveu un increment de turistes russos per al 2014. Cal recordar que el mercat rus està experimentant a Catalunya un creixement sostingut amb increments destacats i un grau de fidelització que també augmenta i actualment fins el 40% de turistes russos que visiten Catalunya són repetidors. L’estada mitja del turista rus és de 12 dies.