Saltar al contingut Saltar a la navegació Saltar a la cerca

Portal toolbar

Notícies

Salou seguirà mantenint una estreta col·laboració amb les entitats d’ajuda assistèncial, donant suport al voluntariat per cobrir les necessitats derivades de la COVID-19

dimarts 15 setembre 2020

Des de l’inici de la pandèmia, i des que es va decretar l’estat d’alarma, l’Ajuntament de Salou, a través de Serveis Socials, ha atès 1.290 unitats familiars

L’alcalde de Salou, Pere Granados, afirma que ‘és un tema prioritari, per a nosaltres, resoldre les dificultats socioeconòmiques bàsiques de les famílies en situació de vulnerabilitat, a causa de la crisi econòmica i sanitària’

El regidor de Participació Ciutadana, Hèctor Maiquez, ha assenyalat que ‘havent fet un estudi de les futures necessitats que tindrà Salou, tenint en compte la crisi sanitària, l’Ajuntament s'ha reunit amb diversos col·lectius que han mostrat interès en col·laborar, a través del voluntariat’

La regidora de Benestar i Serveis Socials, Estela Baeza, ha manifestat que ‘en aquests difícils moments, el voluntariat existent a les entitats socials de Salou és essencial per tal de cobrir el major nombre possible de necessitats de les nostres famílies’

 

Salou seguirà mantenint una estreta col·laboració amb les entitats d’ajuda assistencial, donant suport i impulsant el voluntariat per cobrir les necessitats derivades de la COVID-19. El municipi atén amb molta cura les demandes assistencials, puix que “és un tema prioritari”, segons ha afirmat l’alcalde de Salou, Pere Granados.

Amb l’arribada de la pandèmia, el 16 de març, que va començar l’estat d’alarma, l’Ajuntament de Salou, a través de Serveis Socials, ha atès 1.290 unitats familiars. Cal tenir en compte que cada família pot estar integrada per un nombre divers de membres. En aquest sentit, “s’han atès necessitats socials de diferent índole, prioritzant, durant aquest període, l'atenció a les dificultats socioeconòmiques bàsiques de les famílies”, ha dit l’alcalde.

Per la seva banda, el regidor de Participació Ciutadana, Hèctor Maiquez, ha assenyalat que “a mesura que avança el temps i havent realitzat un estudi de les futures necessitats que tindrà la població de Salou, tenint en compte la crisi sanitària, l’Ajuntament s'ha reunit amb diversos col·lectius del municipi que han mostrat el seu interès en col·laborar i contribuir, a través del voluntariat”. Cal destacar que Creu Roja, per exemple, cada dia té més voluntaris.

La regidora de Benestar i Serveis Socials, Estela Baeza, ha dit que “el paper del voluntariat ha estat sempre de vital importància per al nostre Ajuntament, i durant la crisi sanitària provocada per la COVID-19, l’estreta col·laboració amb les entitats i el seu cos de voluntaris i voluntàries ha estat la peça clau per completar el sistema assistencial del nostre municipi”.

Cal recordar que des de l’inici de la pandèmia, l’Ajuntament de Salou ha treballat en col·laboració estreta amb diverses entitats com Càritas, Creu Roja i Eluzai per tal que l’equip humà que forma el voluntariat de les mateixes pugués efectuar les tasques amb la major eficàcia i seguretat, i amb suficients recursos humans i logístics.

El propi Ajuntament va crear, fa uns mesos, un cos de voluntariat específic per atendre les persones que pertanyien a grups de risc i que es trobaven soles durant la crisi del coronavirus. Aquest cos de voluntariat actuava com a suport per a la compra d’aliments o productes farmacèutics, entre altres tasques. 

D’altra banda, l’Ajuntament destina 500.000 euros del fons de contingència per a fer front a les necessitats derivades de l’actual crisi i atendre emergències de caràcter social i econòmic que pateix o pot patir la població.

Es tracta de mesures per incentivar l’economia i per dotar l’assistència social a les persones més vulnerables.

Dels 500.000 euros, 100.000 són per a Serveis Socials; 150.000 són per a promoció econòmica i ajuda al comerç; i 250.000 euros són per a temes d’ocupació local laboral.

 

Oficina AIRE, de suport a l'empresariat

Així mateix, el Patronat de Turisme ha creat, recentment, l’Oficina AIRE, el nou servei d'assessorament i recolzament adreçat al sector empresarial turístic de Salou.

L’objectiu és oferir un punt de referència on el teixit empresarial pugui adreçar-s'hi per obtenir informació sobre protocols, normatives, ajudes, subvencions i altres aspectes que els ajudin en el desenvolupament de la seva activitat.

Aquesta iniciativa neix de la necessitat de tenir una referència informativa àgil i propera, en el context actual, amb la crisi provocada per la COVID-19.

L'oficina virtual es troba al següent enllaç https://visitsalou.wixsite.com/aire, i al web del Patronat de Turisme, visitsalou.eu. S'hi pot contactar, a través del formulari de contacte disponible al web visitsalou.eu

 

 

 

 

 

Document Actions