Saltar al contingut Saltar a la navegació Saltar a la cerca

Portal toolbar

Urbanisme i planejament

El desmantellament de les vies permetrà a Salou executar un projecte estratègic per a la vertebració urbana i la mobilitat, amb implantació d’un tren-tram

dimarts 23 gener 2018

L’alcalde de Salou, Pere Granados, explica que la Capital de la Costa Daurada queda ben comunicada amb la xarxa ferroviària del Corredor Mediterrani, i que amb el desmantellament de la infraestructura actual al seu pas per Salou es podrà construir una gran avinguda (Eix Cívic) que vertebrarà i dinamitzarà la ciutat des del punt de vista socioeconòmic i de la qualitat urbana, eliminant una barrera que dividia el nucli urbà

Els alcaldes de Salou, Cambrils, Mont-roig i Hospitalet, demanaran a Madrid terminis pel desmantellament de l’actual infraestructura ferroviària de la costa

L’alcalde Pere Granados, acompanyat del regidor de Gestió del Territori, Marc Montagut, ha explicat quines instal·lacions i quina connexió ferroviària te prevista la Capital de la Costa Daurada respecte la xarxa del Corredor, segons els projectes previstos per Fomento. Uns projectes que l’alcalde ha reivindicat en diverses ocasions y reunions, y que deixen clar que el municipi té una bona connectivitat amb la xarxa ferroviària.

Granados, ha recordat que mitjançant el document de priorització d’actuacions del Corredor elaborat per la Taula Estratègica Catalana del Corredor, i presentat al Ministre de Fomento, Íñigo de la Serna, l’abril de 2017, “els projectes de connexió ferroviària de Salou també hi queden inclosos i reflectits, contemplant una nova estació i un ramal des de l’estació Salou-PortAventura; que ja havia estat dissenyat també pel propi Ministerio de Fomento”.

Per tant, segons els projectes constructius redactats l’any 2004, en base a una resolució i a instancies de la Secretaria de Estado de Infraestructuras, es contemplen unes obres ferroviàries en el tram Estació de Vila-seca - Estació de Salou-Port Aventura, que permeten la total connexió ferroviària del Corredor del Mediterrani amb l’estació Salou-Port Aventura, tant en ample ibèric com en ample internacional, que garanteixen la connectivitat amb el corredor amb suficiència i qualitat. Això obliga a realitzar una connexió amb viaducte des de l’estació de Vila-seca fins l’avinguda de Pere Molas, recuperant a partir d’aquest punt la traça i la cota del tram de via actual fins l’estació de Salou-PortAventura.

Granados també ha instant celeritat al govern central per executar els projectes pendents del Corredor Mediterrani al territori com ara l’estació Central de l’aeroport, i que es tinguin en compte alguns trams necessaris en ample europeu.  També ha demanat més implicació i suport als diputats  provincials al Congrés, en benefici de les solucions ferroviàries al territori.

L’alcalde també recordava que un cop entri en servei el Corredor Mediterrani (previst per enguany), i el tram urbà de Salou quedi alliberat de les vies amb el seu desmantellament, “l’Ajuntament ja te previst ordenar i urbanitzar el traçat amb el projecte d’Eix Cívic, incloent una traça on implantar un mitjà de transport lleuger de mobilitat sostenible, tipus TrenTram, que permetrà connectar Salou amb els pobles i ciutats del territori i la futura estació central de l’aeroport”.

En aquest sentit ha volgut deixar clar que el desmantellament de les vies “és una previsió que contempla el projecte del Corredor mitjançant informe d’impacte ambiental que el govern central qualifica d’obligat compliment”.

Galeria d'imatges

Proposta del futur Eix Cívic a Salou

Document Actions