Saltar al contingut Saltar a la navegació Saltar a la cerca

Portal toolbar

Notícies

L’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor atén 545 consultes en un any

Les telecomunicacions, amb 136 expedients, són les consultes més freqüents

dimecres 16 abril 2014

Les telecomunicacions, amb 136 expedients, són les consultes més freqüents

L’Oficina Municipal d’Informació a Consumidor (OMIC) de Salou ha atès un total de 545 consultes presencials aquest passat 2013, les quals han derivat en una tramitació de 262 expedients (que poden ser de queixa, de denuncia o bé de reclamació). Aquest any passat s’han tramitat des d’aquesta oficina situada a la primera planta de l’ajuntament fins a 245 reclamacions, de les quals 39 s’han derivat com a denúncia a les quals s’afegeixen 8 queixes i 9 denúncies directes.

La memòria realitzada per la mateixa OMIC posa de manifest que un alt percentatge de les consultes, un  44,9 %, han estat reclamacions (un total de 245), en la resolució de les quals, s’han realitzat mediacions amb les empreses per tal d’intentar satisfer les peticions dels consumidors.

La regidora de Comerç, Mercats i Consum, Reyes Pino, ha assegurat que  “entenem que des d’aquesta oficina es dóna un  bon recolzament a l’usuari ja que es tracta d’un servei gratuït d'informació i orientació al consumidor que, a més, fa de mediador en els conflictes que puguin sorgir entre consumidors i empresaris, per intentar una solució amistosa”.

El sector amb més consultes i reclamacions –com és habitual a l’OMIC de Salou- ha estat el de les telecomunicacions (136), per tant representa amb més d’un 55% bona part del gruix de les reclamacions que efectuen els consumidors del municipi. Els problemes més comuns han estat per l’incompliment de les condicions contractuals per part de les empreses; errades en la facturació per càrrecs de missatge premium i números de tarificació addicional i les dificultats per donar de baixa els contractes. En les reclamacions el que es pretén per part del client és obtenir la reparació d’un dany, el rescabalament de determinades quantitats, o bé la rescissió d’un contracte i/o anul·lació d’un deute.  Després, per número de reclamacions el segueix l’apartat de subministraments (25) o el d’assegurances (11).

En aquest sentit, des de l’OMIC s’efectua la mediació amb l’empresa reclamada i s’intenta acostar posicions per resoldre d’una forma que sigui satisfactòria per les dues parts; però quan no és possible arribar a un acord s’ofereix l’arbitratge de consum i, finalment, en cas que no s’accepti l’arbitratge però la reclamació sigui constitutiva d’una infracció en matèria de consum es deriva a l’organisme competent.

L’OMIC atèn dos dies a la setmana amb cita prèvia per tal de no fer esperar als consumidors, trucant al 977 309218.

Galeria d'imatges

omic.jpg

Document Actions