Saltar al contingut Saltar a la navegació Saltar a la cerca

Portal toolbar

Notícies

L'Ajuntament de Salou constitueix una Comissió de Dinamització Econòmica per tal de reactivar el teixit empresarial, comercial i de serveis del municipi

dimecres 06 maig 2020

L'alcalde de Salou, Pere Granados, s’ha compromès a ajudar els empresaris salouencs amb mesures de flexibilització del pagament de taxes i cànons

Per tal de fer més extensiva i intensiva la difusió d'informació municipal a la ciutadania, es posarà en marxa un nou sistema més àgil i directe de missatgeria amb llista de difusió, estil canal WhatsApp

La reunió ha servit per unificar criteris sobre la promoció de Salou durant i després de la crisi, apostant per la proximitat, l'aprofitament de les segones residències, i el reforç de la destinació com a espai de salut, segur, sense risc, i sostenible

 

L’alcalde de Salou, Pere Granados, acompanyat del regidor de Dinamització Econòmica, Hèctor Maiquez, i del gerent del Patronat Municipal de Turisme, Marc Espasa, ha presidit aquest matí la constitució de la Comissió de Dinamització Econòmica, que té l’objectiu de mantenir i reactivar l’economia, el comerç i el teixit empresarial de Salou, i evitar, el màxim possible, la destrucció de llocs de treball, davant la crisi socioeconòmica provocada per la crisi sanitària.

La reunió s’ha fet via telemàtica, per videoconferència, i ha comptat amb la participació d’una nodrida assistència d’empresaris i empresàries representants de diversos sectors professionals del turisme, dels serveis, de l'oci i de la restauració, de l'allotjament; professionals de l’àmbit del comerç de la zona Salou centre i representants de la zona de Mestral; i també representants de les concessions de platges.

L'alcalde s’ha compromès a ajudar els empresaris amb mesures de flexibilització del pagament de les taxes i els cànons, i ha dit que la creació d’aquesta comissió ajudarà a sumar sinergies i a unificar criteris de tothom, “perquè la unitat, la col·laboració i la suma d'esforços és fonamental, en aquest moment, per superar la crisis”.

Granados ha manifestat la necessitat de garantir “una ciutat segura, lliure de riscos per a la salut, i curosa amb els objectius de sostenibilitat, que garanteixen una vila saludable i respectuosa amb el medi ambient”.

Per tant, el reforç de la neteja, la desinfecció i el manteniment d’espais urbans “són importants pel present i pel futur”, però també “la recuperació d'espais per a les persones, per impulsar una ciutat amable, apta pel passeig, el relax i el descans, en un entorn comercial i de serveis de qualitat”. En aquest sentit, el projecte d'obres de la zona de Carles Buigas serà un exemple a seguir.

Així mateix, per tal de fer més efectiva la comunicació amb la població, es crearà un nou sistema de comunicació a través d'una aplicació de missatgeria tipus canal de WhatsApp, que permetrà un contacte unilateral, per tal que la ciutadania pugui rebre les notícies més rellevants de Salou al mòbil, en l'actual escenari de crisi.

Durant la reunió s'ha parlat de la incertesa pel que fa als mercats internacionals, com el francès, el britànic i l’irlandès, i que si bé el turisme nacional s’anirà obrint, “no podem oblidar el turisme internacional, que sempre ha estat un bon client per a Salou”.

Per la seva banda, el regidor de Dinamització Econòmica, Hèctor Maiquez, ha explicat totes les mesures d’assessorament que s’han adoptat per part de les Administracions; les accions i el repte per a la digitalització i transformació tecnològica del comerç; les iniciatives de formació; les subvencions per a les empreses i establiments; l’adaptació dels comerços a les noves normatives sanitàries; la creació d’un directori per dur a terme la venda online i el repartiment a domicili; els nous usos comercials; la futura creació de xecs solidaris; les campanyes de promoció comercial i de restauració del municipi; i la implantació dels APEUs.

Aquesta comissió té previst reunir-se els dimecres, amb periodicitat quinzenal, per anar recollint els inputs i suggeriments dels seus membres.

Document Actions