Saltar al contingut Saltar a la navegació Saltar a la cerca

Portal toolbar

Notícies

Es descarta la segona estació al costat de l'Hotel Regina i Salou aposta per la creació del tren-tram en el traçat de l'Eix Cívic

dimecres 02 desembre 2015

El batlle assegura que amb l'estació fi de terme de Salou-PortAventura i el tren-tram les comunicacions ferroviàries de rodalies estan garantides

Al llarg de l'Eix Cívic es construirien diferents baixadors que connectarien la ciutat en aquesta nova avinguda i enllaçarien tant amb Cambrils com amb Tarragona

L’Ajuntament de Salou ha demanat a Fomento que no porti a terme la construcció d'una segona estació al municipi ja que aquesta afectaria negativament la vialitat de la ciutat; creant els mateixos problemes que es donen ara mateix al centre de la ciutat i que haurien de desaparèixer  tant bon punt entri en funcionament el nou corredor del Mediterrani de cara al 2016.

La proposta de poder construir aquestes dues estacions a Salou la va fer el Ministeri de Foment el passat 6 de novembre de 2013; una al baixador de Salou-PortAventura, i una segona 500 metres més a prop del nucli urbà, a tocar de l'autovia Reus-Salou a l’alçada de l’Hotel Regina. L’alcalde Pere Granados, ha manifestat que després de la darrera entrevista mantinguda a Madrid el passat mes d’octubre, “queda clara quina és la nostra postura”. A més, apunta que hi ha hagut nous factors que -a part dels tècnics- han fet decantar l'opinió del consistori. I és que assegura que la Generalitat de Catalunya ens  ha fet un plantejament d'instal·lar el tren-tram pel traçat de l’actual via d’ample ibèric tant bon punt comencin els trens a passar pel corredor del mediterrani.

Cal recordar que en l’actual traçat l’Ajuntament de Salou ha previst desenvolupar l’Eix Cívic, una gran avinguda de 2,5 quilòmetres que normalitzaria la ciutat un cop els trens no passin pel centre i que seria perfectament compatible amb la instal·lació del tramvia. “Si ens instal·len aquest nou servei -ha manifestat l’alcalde- no té sentit mantenir dues estacions amb 500 metres de distància l’una de l’altra perquè al llarg del traçat ja hi haurà diversos baixadors i podrem donar un servei perfecte de comunicació de rodalies amb la nova estació i amb la resta de poblacions veïnes”.

En aquest sentit, l’Ajuntament de Salou -vistos els informes dels tècnics municipals- ha descartat la segona estació (la més propera a l’Hotel Regina) perquè en aquest sector urbanístic d’Emprius quedarien tallades dues grans avingudes del Dr Eduard Punset i la del Salvador Vilaseca (encara en una zona de planejament a desenvolupar) produint-se el mateix problema que existeix en aquests moments al centre de la ciutat, a part de significar una  innecessària  inversió  de diners públics. 

“Volem una vialitat absolutament normalitzada; i el tren-tram queda integrat dins la convivència de tràfic rodat, dels carrers de la ciutat...”. Així, Granados ha posat com a exemple el tramvia que tenen ciutats com Cadis on s'utilitza el traçat ibèric, com a tramvia, i sense haver d'instal·lar catenàries en el tram de la ciutat, ja que aquests funcionen amb bateries.

El batlle ha explicat com recentment s’han reunit tant amb el delegat del Govern a Tarragona, Quim Nin, i amb el director general de Transports de la Generalitat, Ricard Font, per canviar impressions sobre el tren-tram i, segons Granados, aquesta és la millor solució ja que es podria enllaçar des de Cambrils i fins a Tarragona i també connectant fins a Vila-seca, enllaçant d'aquesta manera amb la via que va a Reus Saragossa i per tant “estaríem totalment connectats amb el territori”. El màxim responsable municipal també ha confirmat que properament es mantindrà una nova reunió amb la Generalitat per conèixer més detalls d'aquest projecte  i ha afirmat que “demanem que no hi hagi una eternització de les vies del tren al municipi; no tenen sentit si no hi ha un tren-tram".

Fitxers adjunts

Galeria d'imatges

tramvia.jpg

Document Actions