Saltar al contingut Saltar a la navegació Saltar a la cerca

Portal toolbar

Notícies

L’atenció ciutadana de l’Ajuntament de Salou, molt ben valorada per la ciutadania, al 2022

dimecres 25 gener 2023

Segons les enquestes realitzades, la Corporació ha rebut una nota de 8,9 sobre 10, més que al 2020 i 2021

Aquest 2022, l’Ajuntament també ha estat reconegut amb el Segell Infoparticipa de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), per segon any consecutiu

Gràcies a l’administració electrònica a l’Ajuntament de Salou, s’ha aconseguit un estalvi de 196.000 euros

 

L’Ajuntament de Salou valora molt positivament els resultats de l’atenció ciutadana, pel que fa a aquest darrer any 2022, els quals posicionen el municipi com a referent.

Segons les enquestes realitzades a la població, l'atenció de la Corporació ha obtingut una valoració de 8,9 sobre 10, consolidant una tendència positiva als darrers anys (8,8, al 2021; i 8,5, al 2020). I, en relació a l'atenció telemàtica i la Seu Electrònica, s'ha obtingut una nota de 7,8.

L'exercici 2022 ha establert un nou rècord en relació al volum administratiu de la Corporació. S’han rebut un 36% més de registres d’entrada que al 2021, superant els 27.000; dels quals, fins a un 64% s’han realitzat per canals telemàtics. I, també, s’han obert  més de 15.000 expedients administratius, superant els 12.500 de l'any anterior.

D’altra banda, pel que fa a les distincions, l'Ajuntament de Salou ha estat reconegut, al 2022, amb el Segell Infoparticipa de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), per segon any consecutiu, en reconeixement a la transparència als portals web corporatius.

Cal destacar, també, que l’Ajuntament de Salou ha rebut, novament, el reconeixement d’Administració Oberta 2021, posicionant-se com a administració número 1 en la franja de municipis entre 20000 i 50000 habitants de Catalunya, i com a número 3 en el rànquing general català. En aquest sentit, el Consistori salouenc ha aconseguit 90 punts a l'Índex de maduresa digital elaborat pel Consorci d'Administració Oberta de Catalunya (AOC), molt per sobre de la mitjana dels ajuntaments catalans, la qual és de 61 punts.

D’altra banda, segons dades de l’AOC, durant l’exercici 2022, l’estalvi econòmic generat per l’administració electrònica a l’Ajuntament de Salou ha estat de 196.000 €, d’un total de 83 milions d’euros, entre totes les administracions públiques catalanes.

L’alcalde Pere Granados ha posat de relleu la implicació i labor de l’Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC) de Salou, atès que “ofereix uns serveis d’atenció a la nostra població d’excel·lent qualitat”; i ha assegurat que “des de l’Ajuntament, treballem per convertir Salou en un municipi turístic intel·ligent i sostenible, a través de la digitalització”.

Per la seva banda, el regidor de Serveis Generals i Noves Tecnologies, Jesús Barragán, ha assenyalat que “l’Oficina d’Atenció Ciutadana, junt amb l’equip tècnic de Qualitat i de Noves Tecnologies, treballa, de forma constant, per tal de tornar a avaluar i de millorar els serveis, especialment, el canal telemàtic d’atenció, i continuar incrementant els nivells de satisfacció de la nostra ciutadania”.

Document Actions