Saltar al contingut Saltar a la navegació Saltar a la cerca

Portal toolbar

Promoció turística

Més de 1.200 persones gaudeixen de l’esdeveniment “Catalunya, Hola Família!” a Salou

dimarts 11 juny 2019

Aquesta acció promocional està organitzada per l'Agència Catalana de Turisme i hi participen un total de 25 destinacions de Catalunya que estan certificades en Turisme Familiar

La Capital de la Costa Daurada ha participat aquest cap de setmana a l’esdeveniment “Catalunya, Hola Família!”, organitzat per l'Agència Catalana de Turisme a les 25 destinacions de Catalunya que estan certificades en Turisme Familiar. En total, més de 1.200 persones, entre elles, molts nens i nenes, han pogut gaudir del programa d’activitats que ha ofert el Patronat de Turisme de Salou, a diversos indrets del municipi.

El programa ha inclòs un espectacle amb els personatges de Sésamo Aventura al Passeig Jaume I, activitats i tallers infantils, tirolines a Boscaventura, trenet turístic gratuït pels més petits, activitats nàutiques, o un concurs on els més petits han demostrat les seves arts culinàries, entre d’altres. Enguany, a més, ha coincidit amb la celebració del Salou de Moda i el tret de sortida de les primeres Jornades Gastronòmiques de l’Arròs, fet que ha donat més visibilitat als tres esdeveniments al Passeig Jaume I.

A nivell autonòmic, uns 14.000 nens i nenes amb les seves famílies han participat aquest cap de setmana en la gran iniciativa promocional del turisme familiar; dada que suposa un increment del 17% respecte la primera edició celebrada l’any passat que va comptar amb 12.000 participants.

25 destinacions turístiques i 120 empreses de Catalunya

Durant aquests dies, les 25 destinacions especialitzades i les prop de 120 empreses participants han programat unes 200 activitats pensades especialment per gaudir en família. Els allotjaments han ofert dues nits al preu d’una per incentivar les reserves de les famílies durant aquest cap de setmana i, en el cas de les activitats programades, han estat gratuïtes o bé amb descomptes del 50%.

Les 25 destinacions participants estan certificades per l'ACT amb les marques "Platja en Família" i "Natura i Muntanya en Família". Les destinacions de costa on ha tingut lloc aquest cap de setmana familiar han estat Blanes, Calella, Calafell, Calonge-Sant Antoni, Cambrils, Castelldefels, Castell-Platja d'Aro, El Vendrell, Lloret de Mar, Pineda de Mar, Roses, Salou, Sant Feliu de Guíxols, Sant Pere Pescador, Santa Susanna, Torroella de Montgrí-l'Estartit, Vila-seca-La Pineda Platja i Vilanova i la Geltrú. Pel que fa a les destinacions de natura i muntanya, també han participat en aquest cap de setmana familiar: Vall de Boí, Valls d'Àneu, Berga, Vall d'en Bas-Les Preses,Pirineus-Noguera Pallaresa, Muntanyes de Prades i Els Ports.

També hi han participat 6 instal·lacions certificades amb la marca “Equipament familiar”: Zoo del Pirineu, Centre Gaudí de Reus, l’estació de muntanya Vall de Núria, L’Aquàrium de Barcelona, Illa Fantasia i Catalunya en Miniatura.

L’app “Llegendes en família” ha permès les famílies buscar i “caçar” durant aquest cap de setmana els éssers màgics creats per a l’ocasió. Seguint el criteri i l’assessorament de l’expert en mitologia catalana Joan de Déu Prats, cada una de les destinacions té assignat un ésser màgic amb un lligam al territori. Ha estat un cap de setmana molt actiu a les xarxes socials (Instagram, Facebook i Twitter) amb prop de 30.000 m’agrades als 3.000 continguts generats al voltant del Catalunya, Hola Família!.

La iniciativa ha comptat amb la col·laboració de la Diputació de Barcelona, el Patronat de Turisme Costa Brava Girona, el Patronat de Turisme de Lleida i el Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona. També tenen una participació destacada en aquest cap de setmana: Abacus Cooperativa, LactApp, Devir, FANOC – Famílies Nombroses de Catalunya, Vall de Núria i PortAventura World.

La importància del turisme familiar

 El 31,9% del turisme que ve a Catalunya és familiar, xifra que arriba al 45% durant els mesos d’estiu. El turisme familiar és un dels projectes estratègics en la promoció turística de Catalunya. Per aquesta raó, l’Agència Catalana de Turisme ha esmerçat nombrosos esforços en promocionar l’oferta turística catalana adreçada al públic familiar, tant en l’àmbit nacional com internacional.

Viatjar a Catalunya acompanyat de la família i els fills és, juntament amb la tipologia de viatjar en parella, la més freqüent. Els francesos i belgues són els mercats internacionals que més turisme familiar aporten a Catalunya (67,4%), amb el 37% i el 30,4% respectivament.

 Segons les dades amb què treballa l’Agència Catalana de Turisme, el turisme familiar  genera prop de 4.000 milions d’euros (2017).

 Marques de turisme familiar de l’Agència Catalana de Turisme

 “Natura i Muntanya en Família”, “Platja en Família” i “Equipament Familiar” són les marques d’especialització en turisme familiar que atorga l’Agència Catalana de Turisme (ACT).

 Pel que fa a les dues primeres marques, s’atorguen a un municipi o conjunt de municipis, tot garantint que ofereixen uns determinats serveis i equipaments adaptats a les necessitats de les famílies amb nens. Es tracta d’un projecte de col·laboració publicoprivada, ja que els serveis s’ofereixen tant per part d’instal·lacions i equipaments públics com per empreses turístiques privades de la destinació. Les destinacions certificades amb aquestes marques destaquen per la seva qualitat i pel seu posicionament pensat pel client familiar.

 Les destinacions que vulguin ser certificades amb aquestes marques han de complir una sèrie de requisits, tant a nivell de destinació com a nivell d’establiments i serveis turístics. En el cas de les destinacions d’interior, han de comptar, com a mínim, amb un recurs natural. A més, una part dels seus establiments ha de disposar de mesures específiques per a infants i la destinació ha de comptar amb una oferta lúdica adreçada a infants de diferents edats.

En el cas de la marca “Equipament familiar”, està pensada per a tots els equipaments turístics singulars de costa o d’interior com ara parcs aquàtics, estacions d’esquí o parcs d’atraccions, entre d’altres, que vulguin certificar-se i especialitzar-se en Turisme Familiar. Aquests equipaments es troben ubicats fora de l’àmbit de destinacions ja certificades per les marques Platja en Família i Natura i Muntanya en Família.

Al web catalunya.com es pot consultar tota la informació sobre el “Catalunya, Hola Família!” (destinacions participants, programació d’activitats, app...).

Galeria d'imatges

2.jpeg
3.jpeg
4.jpeg
5.jpeg
6.jpeg
7.jpeg
8.jpeg
9.jpeg
10.jpeg
12.jpeg
13.jpeg
1.jpeg

Document Actions