Saltar al contingut Saltar a la navegació Saltar a la cerca

Portal toolbar

Promoció turística

Salou continua apostant pel creixement en el coneixement digital

divendres 16 març 2018

El municipi continua treballant amb l’empresa espanyola Mabrian Technologies per obtenir totes les dades necessàries i  traçar plans de màrketing

També preveu incloure noves fonts i noves plataformes per tal de seguir augmentant el seu ventall d’informació

La capital de la Costa Daurada és una de les destinacions líders de Catalunya i també una de les pioneres en l’ús de Big Data i d’aplicacions d’intel·ligència turística. Fa un any i mig, va signar un acord de col·laboració amb l’empresa espanyola Mabrian Technologies, amb la qual continua treballant.

Aquest sistema se centra especialment en la monitorització constant de les xarxes socials, per elaborar una sèrie d’índexs de percepció dels visitants relacionats amb el producte, l’allotjament, la seguretat o el clima; de manera que, un cop es duu a terme la recollida de dades, permet implementar estratègies específiques de màrketing i fixar objectius. Per exemple, segons dades recollides per l’empresa Mabrian Technologies, el Big Data ha permès veure l’evolució del mercat francès a Salou, el qual, durant el 2017, ha incrementat en un 47% les seves mencions rellevants com a destinació familiar.

Una altra possibilitat que permet analitzar aquest sistema són les pautes de mobilitat dels visitants gràcies als sistemes de geolocalització dels telèfons mòbils. Segons responsables de Mabrian Technologies, aquest fet permet a l’entitat desenvolupar plans d’acció que proposin al visitant diferents ofertes d’oci i reduir el possible problema de massificació en certes zones o dates, així com optimitzar l’ús dels espais públics i l’activitat econòmica de la destinació.

Actualment, Salou està estudiant noves eines i properament preveu incloure noves fonts d’informació per enriquir les plataformes de Big Data amb les quals ja treballa; així com també incloure noves plataformes per tal de tenir un ventall més ample d’informació per obtenir una major quantitat de dades i, posteriorment, extreure unes conclusions i valors.

Document Actions