Saltar al contingut Saltar a la navegació Saltar a la cerca

Portal toolbar

Promoció turística

Salou contracta la redacció del projecte del pla de millora integral de les platges del municipi

dilluns 20 agost 2018

L’objectiu del projecte es el de millorar les platges alhora que se n’obté un estudi sòcio-econòmic

 

L’Ajuntament de Salou ha contractat l’empresa DPT21, per a la redacció del projecte per desenvolupar el pla de millora integral de les platges del municipi. Es tracta d’una empresa de consultoria especialitzada en turisme i oci. En els darrers 10 anys ha implementat el projecte per a la millora integral de les platges en més de 20 municipis. El projecte de Salou consta de diversos apartats a estudiar com són l’accessibilitat i la mobilitat, els serveis de platja (dutxes, papereres, guinguetes,...), i oci i activitats.

Pel que fa a la metodologia consisteix en treball de camps sobre el terreny recollint la informació, la qual ja s’està duent a terme en les diferents zones de les platges del municipi en horari de matins i tardes. Cada setmana es fan al voltant d’unes 160 enquestes, que duraran fins al 15 de setembre, i el resultat de les quals el compararan amb un univers de 8.000 enquestes d’altres municipis dels últims 3 anys.

La primera de les fases consisteix en l’anàlisi de preexistències on es farà un recull de les principals dades de què es disposen a la platja que serveixin per a tenir una fotografia de l’estat actual en els principals paràmetres, com ara els serveis prestats, l’accessibilitat física i digital, la mobilitat, els serveis privats, la cartografia dels equipaments, instal·lacions, etc. També es valoraran els equipaments o serveis oferts als usuaris, gestionats de manera general, per mitjà de concessionaris que obtenen una llicència d’explotació comercial per a lloguer o venta, convocats cada cert temps variable d’acord a cada municipi. Són reflex i part, de la qualitat percebuda i per tant la seva avaluació s’ha fet amb aquesta consideració com a principal condicionant. Al finalitzar, es realitza una fitxa per platja i per àrea d’anàlisi. Les fitxes són molt visuals, per tal d’identificar ràpidament els aspectes a millorar.

Durant la segona fase s’analitzarà la gestió, la legislació vigent, i les normes i plans d’adopció voluntària, (certificacions ambientals i de qualitat, el Pla Estratègic de Turisme, l’Agenda 21 i el Pla d’Acció local per a l’Energia Sostenible –PAES-). També s'analitzarà el règim legal aplicable a les platges, així com el seu compliment i si aquesta s’aplica de manera òptima.

Es farà un anàlisi en profunditat de la gestió, l’organització interna, l’anàlisi de les despeses directes i indirectes de la platja. S’analitzaran també els ingressos obtinguts. Un cop recollides totes aquestes dades, es compararan amb les dades reals d’altres municipis similars que la consultora DPT21 ha analitzat.

La tercera de les fases analitzarà la demanda tant dels mercats com dels públics de les platges de Salou. En ser la platja un espai on les condicions mediambiental tenen gran influencia (pluja, vent, soroll...). L’empresa DPT21, planteja dividir cada una de les platges en espais d'entre 150 i 250 metros de llarg i realitzar una toma de dades diària a les platges en 2 torns mati i tarda, començant el 24 de juny i finalitzant la setmana de l'11 de setembre.

Durant aquestes 3 hores es realitzaran 20 enquestes aleatòries entre els usuaris. A partir de les dades obtingudes a les enquestes referents a quant es gasta a la platja, i quan es gasta al municipi, es realitza un estudi de la despesa total que els usuaris de les platges realitzen tant a la pròpia platja com també al municipi.

La quarta fase consisteix en la recollida de propostes i l’elaboració del Pla Estratègic i plans d’acció o operacionals. Amb una visió a curt, mig i llarg termini i la definició de la temporalitat per a cada acció prevista, els responsables de dur-la a terme i el cost econòmic. Les propostes es presentaran en un calendari operacional identificant les prioritats.

El regidor de Turisme, Benet Presas, ha explicat que “les platges són el principals actiu turístic, i la gestió de les mateixes s’ha de considerar bàsica per l’èxit de qualsevol destí que vulgui mantenir el seu avantatge competitiu.” Presas ha afegit que “es per això que des de Salou volem treballar en la redacció d’aquest pla de millora integral el qual creiem que ens aportarà molta informació que posteriorment podrem utilitzar en la nostra estratègia i posicionament.”

Els treballs s’hauran de dur a terme com a màxim en un termini de 3 mesos, que incloguin 1 temporada de bany en actiu, per poder realitzar les enquestes i extreure les conclusions a nivell de retorn econòmic i percepció. La data màxima de lliurament del treball és durant la 2ª quinzena d’octubre. Creació d’una Comissió de Seguiment interna-4 sessions-per a la valoració del seguiment del projecte.

Fitxers adjunts

Document Actions