Saltar al contingut Saltar a la navegació Saltar a la cerca

Portal toolbar

Notícies

El turisme de Salou manté un elevat marcat caràcter familiar i amb una fidelització del 75%

L’ estudi revela que la mitjana de l’estada dels turistes que visiten el municipi de Salou és de 13,7 nits. El turisme rus s’ha incrementat, situant-se com a tercer mercat estranger de visitants

dilluns 30 abril 2012

La capital de la Costa Daurada es manté en una molt bona posició dins el sector del turisme familiar. Així, segons un estudi encarregat pel Patronat de Turisme a la Fundació d’Estudis Turístics de la Costa Daurada a través de l’Observatori posa de manifest que el perfil predominant entre els turistes enquestats l’any 2011 ha estat el de famílies. Així, el gruix de visitants té una marcada orientació familiar sent les famílies el 69,9% del total de visitants incrementant-se aquest grup lleument respecte l’any passat que va ser d’un 69,6%.

Un altre aspecte molt significatiu que es desprèn de l’estudi sobre les característiques del visitant és el seu elevat grau de fidelització: un 75,5 % dels turistes que es van allotjar a Salou l’any 2011 repetien la zona com a destinació del seu viatge.  La proporció de turistes fidels pràcticament no ha variat respecte a l’any 2010. D’altra banda,  els visitants que acudien per primer cop han passat d’un 24,3% el 2010 a un 24,8% l’any 2011. “Un dels fets més importants per a la nostra destinació és l’elevada fidelització, la qual cosa implica que s’estableixen uns vincles entre el nostre visitant i la nostra destinació  amb tots els serveis que ofereix (allotjaments, oferta complementària, PortAventura...)”, ha manifestat el regidor de Turisme Benet Presas.

De l’estudi s’extreu també que les estades del turista al municipi tenen una mitjana de  13,7 nits. “Aquestes estades de llarga durada venen donades, en part, pel fet que hi ha inclòs dins l’estudi els visitants que tenen una  segona residència al nostre municipi, i per l’increment del turisme rus, el qual acostuma a passar 14 nits”, ha assegurat el regidor.

Malgrat tot, les estades d’1 setmana segueixen sent les més freqüents (22,8% el 2011 augmentant-se  respecte al 2010 quan aquest tipus d’estada va ser d’un 20,9%).

Els principals motius per triar Salou com a destinació durant el 2011 han estat ser una destinació de vacances (24,8%), per les seves platges (20%) i per esser la segona residència del visitant (13,8%). D’altra banda, com a principals activitats més realitzades l’any 2011, destaca passejar (85,8%), relaxar-se i descansar (76,3%) i anar a la platja (73,9%).

 

Coneixement de la destinació i allotjament

Un altre aspecte que es recull a l’estudi és el coneixement de la destinació del turista visitant. El 47,7% dels turistes que s’allotgen per primer cop a la zona han conegut la destinació principalment per recomanacions d’amics i familiars. Les agències de viatges són un altre mitjà de coneixement de la destinació per al 22,8% dels turistes, mentre que un 22,6% més afirmen que coneixien la zona des de sempre.

Els hotels són l’establiment escollit pels turistes que visiten la zona, amb un 56,6%, el segueixen les segones residències i cases de familiars i amics, amb un 20,8%, i en tercer lloc els apartaments de lloguer, que han suposat el 17,5% dels turistes enquestats durant el 2011. En el cas dels càmpings, un 4% de turistes s’allotgen a aquests establiments.

 

Lloc de procedència del turisme

Els mercats amb més pes han estat, en primer lloc, els de la resta de l’Estat (49,1% ) i el mercat estranger (34,0%), i en tercer lloc en ordre de freqüència trobem amb un 16,9% el mercat català.

D’entre els turistes del mercat català que visitaren la zona durant l’any 2011, un 11,6% foren barcelonins. El conjunt de turistes lleidatans són els més abundants després dels barcelonins, representant un 4,0%.

El mercat aragonès ha estat el més present durant aquests dos últims anys a la zona i ha suposat un 12,7% de la demanda turística aquest 2011. El segueixen el mercat basc i de Madrid, amb un 8,0% i un 5,3% dels turistes que han visitat Salou el 2011, respectivament. El mercat francès i britànic segueix sent el principal mercats emissor de turistes estrangers amb un 11,8% i un 7,3% de freqüència respectivament. Els mercats estrangers que han experimentat un augment durant l’any 2011 respecte a l’any 2010 son molt especialment Rússia, i també  Portugal i Irlanda, en menor quantitat.  

 

El Mercat Rus

Durant el 2011 el turista rus ha passat d’un 2,5% (2010) al 3,1% passant a ser el tercer mercat estranger amb presència a Salou. Es manté que gairebé la meitat de turistes russos pertanyen a la classe social mitjana-alta (50,7 el 2010 i 45,7% el 2011) i 1 de cada 4 turistes russos són de classe alta. Es tracta d’un turisme marcadament familiar donat que un 51,0% són famílies amb nens. El principal motiu del turista per venir a Salou és ‘fer turisme’ (32,1% el 2010 i 29,1% el 2011), descansar apareix com a segon motiu el 2011 (26,6%) i les seves platges apareix com a tercer motiu (12,5%).

El 2010, el 67,6% d’ells han vingut per primer cop augmentant aquesta proporció fins al 85,0% aquest 2011. Es tracta d’un mercat que més proporció té de turistes que arriben per primer cop a Salou essent d’un 85,0% en 2011 (incrementant-se respecte el 2010 que va ser de 67,6%), malgrat tot, el regidor ha assegurat que “sabem que cada cop hi ha més repetidors entre aquest creixent mercat”.

 

Grau de satisfacció del turista visitant

En una escala de l’1 al 5, el grau de satisfacció general, per terme mig, que manifestaren els turistes enquestats va ser d’un 4,5, la mateixa valoració que l’any 2010. Les facilitats per als vianants reben la puntuació més alta (4,6), mentre que la relació qualitat/preu i la neteja de les àrees públiques, la més baixa (4,1). En una escala que va de l’1 al 5, sent el 5 un excel·lent, la valoració mitjana que han realitzat els turistes sobre la restauració del municipi de Salou és d’un 4,0.

Pel que fa als restaurants aquest 2011 han guanyat puntuació gairebé tots els seus aspectes respecte al mateix període de l’any 2010. El considerar Salou com una destinació amb “benestar” és el significat més freqüent entre els turistes del municipi amb una freqüència de resposta d’un 10,9%, seguit del significat “entorn bonic” (8,0%) i “destinació de vacances” (6,7%).

 

L’estudi de la demanda s’ha dut a terme entre l’1 de gener i el 31 de desembre de 2011 amb un total de 1.201 enquestes. El treball de camp s’ha dut a terme amb enquestadors professionals.

Galeria d'imatges

DSCN0039.JPG
DSCN0039.JPG

Document Actions