Saltar al contingut Saltar a la navegació Saltar a la cerca

Portal toolbar

Notícies

Finalitzada la digitalització del Registre Civil al Jutjat de Pau de Salou

Des del dilluns 18 serà operatiu a Salou el sistema que s’emmarca dins del projecte Red.es, impulsat pel Ministerio de Justicia i pel Ministerio de Industria, Energía y Turismo per digitalitzar els registres civils de tota Espanya

dimecres 13 juny 2012

Des del Jutjat de Pau de Salou i la regidoria de Serveis Interns, Contractació i Patrimoni de l’Ajuntament de Salou s’informa que a partir de la pròxima setmana es tornaran a expedir certificacions de naixements, matrimonis i defuncions del període comprès: del 25 de gener de 1991 i fins al 2 de març de 2009, ja que les dades han estat digitalitzades i informatitzades, molt abans del previst.

El  28 de maig, 21 volums del registre civil : 14 toms de naixements, 4 de matrimonis i 3 de defuncions de Salou se’ls van emportar a Alcobendas (Madrid) per digitalitzar i informatitzar les dades. Informació que ja s’ha bolcat amb èxit dins del programa ‘Registro Civil en Línea’ impulsat pel Ministerio de Justicia i Ministerio de Industria, Energía i Turismo, a través del projecte Red.es, per digitalitzar dades i per agilitzar i facilitar els tràmits en els registres civils de tot arreu. D’aquesta manera no només es produirà un estalvi de recursos; sinó que s’evolucionarà cap a un registre més modern en benefici de la ciutadania.

Ara des del Jutjat de Pau de Salou es procedirà a revisar que estiguin totes les inscripcions ben realitzades i a fer anotacions en altres toms per activar el sistema operatiu, circumstància que s’espera resoldre abans de dilluns i es prega a la ciutadania paciència durant els primers dies d’activació.

El Jutjat de Pau de Salou i el seu registre civil va entrar en funcionament el 25 de gener de 1991. D’ençà aquesta data i fins el 3 de març de 2009 que es va realitzar la primera inscripció a través del sistema denominat INFOREG ( informatització dels registres civils d’Espanya), la tècnica utilitzada per fixar les inscripcions, era manualment en els toms de cada secció.

Mario García, 1r tinent d'alcalde i regidor de Serveis Interns Contractació i Patrimoni, va destacar que es tracta d’una bona notícia, perquè “des d’avui el registre civil de Salou es troba digitalitzat des de l’any 1991 fins al març de 2009 i informatitzat des del 2009 en endavant, circumstància que permetrà agilitzar l’administració i el servei als nostres veïns/es”.

Galeria d'imatges

DSCF1337.JPG
DSCF1337.JPG

Document Actions