Saltar al contingut Saltar a la navegació Saltar a la cerca

Portal toolbar

Notícies

L’alcalde demana al Ministeri de Foment la creació de la comissió de seguiment pel desmantellament de la via

En la darrera visita al Ministeri es confirma la data del 2016 per aixecar les vies del tren a la zona de l’Eix Cívic

divendres 01 març 2013

L’alcalde de Salou, Pere Granados, ha demanat a la dirección general de Ferrocarriles del Ministerio de Fomento –un cop confirmada la data del 2016 per tal que entri en funcionament del corredor mediterrani- la constitució d’una comissió  de seguiment entre les administracions que ha de permetre desenvolupar els treballs de coordinació pel desmantellament de les vies en l’actual traçat pel municipi i el desenvolupament futur de l’EixCívic. “Hem manifestat la nostra preocupació perquè en el moment en que es desmantelli la via aquest tram no quedi sense activitat i sense la cohesió urbanística necessària amb la resta del nucli urbà”, ha advertit Granados.

Aquesta comissió –que es crearà ben properament- servirà també per treballar coordinadament amb el Ministerio de Fomento; els serveis tècnics municipals i la Universitat Politècnica de Catalunya –qui està treballant el desenvolupament d’aquest important eix futur del centre de Salou des de fa uns anys.

Cal recordar que en aquest tram s’hi construiran una quinzena d’edificacions que englobaran uns 600 habitatges -200 dels quals de protecció oficial- a més dels respectius baixos comercials (uns 8.500 m2) en aquest entorn en ple centre del municipi. L’estudi en el qual treballa la UPC donarà una major concreció sobre tot l’entramat de  5 hectàrees de superfície. Desenvolupar l’Eix ​​Cívic suposarà un cost d’entre 50 i 60 milions d’euros i s’articularà al voltant d’una gran avinguda, d’uns dos quilòmetres de longitud -entre el baixador de PortAventura i fins al Càmping Sangulí- amb dos carrils de circulació per a vehicles (un per a cada sentit), voreres amples per passejar, zones enjardinades i un pàrquing subterrani.

Cal recordar que el maig del 2011 l’alcalde va signar un conveni amb l’aleshores ministre de Fomento, José Blanco, i amb Antonio González Marín, presidente del Consejo de Administración de la entidad pública empresarial Administrador de Infraestructuras Ferroviarias (ADIF), per a la “integració dels terrenys ferroviaris a la ciutat i per a la construcció de la nova estació al municipi”.

Tot plegat, en el conveni que ara se seguirà desenvolupant es recull com les dues administracions i l’entitat administradora de la xarxa ferroviària de l’Estat duran a terme els estudis urbanístics, tècnics i econòmics que han de permetre desenvolupar i finançar les actuacions següents, amb els beneficis resultants dels aprofitaments urbanístics dels terrenys que s’alliberaran.

A més, l’alcalde ha reiterat a la direcció general de Ferrocarrils la necessitat que la nova estació de Salou connecti amb l’ample europeu creant, d’aquesta manera, un ramal de poc més d’un quilòmetre per tal que la futura estació –que s’ubicarà al baixador de PortAventura- enllaci amb els trens de llarga distància que discorreran pel Corredor del Mediterrani. “Hi ha una reflexió clara al voltant d’aquesta petició; actualment som el quart municipi de Tarragona en tràfic de passatgers però a més, som un municipi turístic amb unes previsions de creixement importants i si es desenvolupa el projecte del BCN World estarà més que justificat”, ha assegurat el batlle. El que sí s’ha garantit es que Salou comptarà amb enllaç amb els trens d’ample ibèric; per tant connectats amb els trens de rodalies.

Galeria d'imatges

Eix_Civic__amb_referncies.jpg
Eix_Civic__amb_referncies.jpg

Document Actions