Saltar al contingut Saltar a la navegació Saltar a la cerca

Portal toolbar

Notícies

L’entorn, les platges i el descans principals motius per visitar Salou, segons els turistes

El 56,8% del mercat català i el 66,9% del britànic puntuen amb un excel•lent la capital de la Costa Daurada

dimecres 15 juny 2011

Un estudi de l’Observatori de la Fundació d'Estudis Turístics de la Costa Daurada posa de manifest que Salou, la capital de la Costa Daurada, és una destinació molt atractiva per a passar-hi les vacances. Així, segons les mateixes fonts i segons les enquestes realitzades al llarg del 2010, en una valoració de l’1 al 5 Salou obté un 4,5 de satisfacció general (entenent 1 molt deficient i 5 excel·lent) com a destinació turística, una dècima per sobre de l’any 2009. De fet, el 56,8% del mercat  català i el 66,9% del britànic, quan se’ls hi pregunta pel seu grau de satisfacció en la visita, atorguen una puntuació d’excel·lent esdevenint els turistes més satisfets, d’entre el global de visitants.
Una altra de les dades significatives que recull aquest estudi, és que el 41,2% dels turistes que venen acompanyats per grups d’amics adults destaquen la platja com el millor del municipi. D’altra banda, els turistes que vénen expressament a Salou motivats per la platja atorguen valoracions altes als aspectes de seguretat, neteja i equipaments de les platges i el mar, serveis en l’allotjament i entreteniment i vida nocturna.

El perfil predominant entre els acompanyants dels turistes enquestats l’any 2010 ha estat “Famílies amb adults”, les quals representen un 35,4% dels turistes. El segueixen els grups de familiars amb nens amb un percentatge del 34,2%. La variació més important s’ha vist dins les ”Famílies amb nens de fins a 5 anys”, que aquest 2010 han experimentat una disminució de 4,7 punts respecte a l’any anterior, a favor de “les famílies amb adults de més de 35 anys” que han augmentat 4,3 punts si les comparem amb el 2009.

Altres trets característics de l’estudi posen que en les activitats realitzades durant el viatge els turistes allotjats a hotels de Salou acostumen a passejar (83,8%) i visitar llocs culturals i/o naturals (31,2%). Les activitats realitzades pel mercat estranger, en major mesura que els altres mercats, són anar a la platja (76,4%), comprar (39,5%), acudir a espectacles, esdeveniments o parcs temàtics (29,9%) i visitar llocs culturals i/o naturals (28,1%). De tot plegat se’n desprèn que passejar (81,6%), anar a la platja (70,8%) i relaxar-se (67,8%) han estat les tres activitats més realitzades l’any 2010.
Alguns elements han experimentat un increment interanual respecte del 2009 com ara comprar (amb 6,5 punts per sobre) i fer esports i activitats físiques (4,6 punts per sobre).

En l’enquesta de l’Observatori també es posa de relleu que el que es valora més positivament de la destinació Salou és la platja, triada en primera opció per un 28,8% dels turistes, el passeig (8,9%); el clima (5,9%), el mar (5,5%), el sol (5%), la tranquil·litat que es respira (4%), tot en general (5,2%), l’ambient de la població (2,3%) i la seva gent (2,2%).

Segons ha manifestat l’alcalde, Pere Granados, “Salou és una destinació, segons els turistes que visiten el nostre municipi, que destaca pels seus serveis turístics, el seu entorn natural i les possibilitats de descans que ofereix als visitants. Tenim molt clar que s’ha de potenciar tot el que suposa donar més qualitat i més ressò a Salou com a punt neuràlgic del turisme”. Cal recordar que Salou l’any 2010 va situar-se segons TripAdvisor, la major i més popular comunitat de viatgers en el món,  com a tercera destinació europea de turisme familiar. Els premis anuals Travellers'Choice són l’únic guardó atorgat pel lloc web de crítiques de viatges més gran del món en base a les opinions de milions d'autèntics viatgers a més de ser la ciutat amb major ocupació hotelera a Espanya durant el 2010, segons dades facilitades per l’Instituto Nacional de Estadística (l’INE), on de mitjana es van ocupar tres de cada quatre places que es van oferir durant tot l'any passat.

L’estudi s’ha fet sobre un total de 1.394 persones (2009) i de 1.482 persones (2010).

Galeria d'imatges

29.Nens_Xarxa_Platja_Llevant.jpg
04.Cala_Vinya.jpg
29.Nens_Xarxa_Platja_Llevant.jpg
04.Cala_Vinya.jpg

Document Actions