L'Escola Municipal de Música de Salou, un exemple d'integració dels alumnes amb discapacitat visual
dimarts 08 abril 2008
La integració de nens amb discapacitat visual a l'Escola Municipal de Música de Salou (EMMS) ha estat posada com a exemple aquest passat divendres al departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya. Les professores de l'EMMS Begoña Romero (de llenguatge musical) i Montserrat Crusat (de piano) han estat convidades com a ponents en unes jornades de presentació del centre de recursos educatius ONCE Barcelona per explicar la seva experiència docent a l'Escola Municipal de Música de Salou, una de les primeres escoles en acollir infants amb minusvalidesa visual.
Per l'EMMS, en concret, han passat ja un total de 3 alumnes invidents. Actualment, n'hi ha 2: Alisson da Silva, de 9 anys, un dels recentment seleccionats a la 1ª Mostra de Pianistes de les Comarques de Tarragona que el proper 25 d'abril, a les 19 hores, actuarà a la sala Xavier Turull de la mateixa escola; i Alejandro Rodulfo, de 5 anys, que com la resta de nens de la seva edat està aprenent llenguatge musical.
Aquests nens, segons ha assenyalat Montserrat Crusat, requereixen una atenció especial; i uns materials i recursos diferents. D'això és conscient l'administració catalana, tal com van dir divendres passat Eulàlia Taché, subdirectora general d'Ensenyaments Artístics i Especialitzats; i Pepita Coromines, subdirectora general de Gestió de Serveis a la Comunitat. Ambdues representants del govern català van manifestar que hi ha una bona predisposició per part de la Generalitat de donar suport a aquest tipus d'ensenyament.
'Per poder comunicar-se amb els alumnes invidents, primerament, els professors han de saber el llenguatge Braille i esforçar-se per explicar-los el que no poden veure', ha apuntat Crusat, tot destacant els beneficis que té l'aprenentatge de música per als infants en general.
Per l'EMMS, en concret, han passat ja un total de 3 alumnes invidents. Actualment, n'hi ha 2: Alisson da Silva, de 9 anys, un dels recentment seleccionats a la 1ª Mostra de Pianistes de les Comarques de Tarragona que el proper 25 d'abril, a les 19 hores, actuarà a la sala Xavier Turull de la mateixa escola; i Alejandro Rodulfo, de 5 anys, que com la resta de nens de la seva edat està aprenent llenguatge musical.
Aquests nens, segons ha assenyalat Montserrat Crusat, requereixen una atenció especial; i uns materials i recursos diferents. D'això és conscient l'administració catalana, tal com van dir divendres passat Eulàlia Taché, subdirectora general d'Ensenyaments Artístics i Especialitzats; i Pepita Coromines, subdirectora general de Gestió de Serveis a la Comunitat. Ambdues representants del govern català van manifestar que hi ha una bona predisposició per part de la Generalitat de donar suport a aquest tipus d'ensenyament.
'Per poder comunicar-se amb els alumnes invidents, primerament, els professors han de saber el llenguatge Braille i esforçar-se per explicar-los el que no poden veure', ha apuntat Crusat, tot destacant els beneficis que té l'aprenentatge de música per als infants en general.