Salou acollirà la primera edició del Mediterranean Tourism Meeting
dilluns 09 març 2015
Hi assistiran representants de les principals companyies que operen en el sector turístic d’àmbit nacional i internacional
El congrés que se celebrarà el 25 de març està organitzat conjuntament per La Vanguardia i l’Open Energy Institute i compta amb l’especial col·laboració de l’Ajuntament de Salou
El proper 25 de març, el Teatre Auditori de Salou (TAS) acollirà la primera edició del Mediterranean Tourism Meeting, un congrés d’abast internacional organitzat de forma conjunta per La Vanguardia i l’Open Energy Institute (OEI).
La finalitat d'aquest Congrés és posar de manifest els nous reptes i oportunitats que té per davant el sector turístic –especialment la Costa Daurada i l'àrea Mediterrània-. Ens trobem davant una conjuntura en què el turisme està canviant ràpidament, no només en referència a les noves tendències, sinó també quant als canals de distribució. Davant aquest nou escenari, creiem que és el moment d'impulsar punts de trobada que, com aquest Congrés, ens obrin la porta a debatre i aprofundir sobre els nous camins i reptes que està afrontant i haurà d'afrontar el turisme.
A través de les diferents ponències s'analitzarà el futur d'aquesta indústria i es proporcionaran els elements necessàries per augmentar la competitivitat del sector; també s'abordarà la incidència que tenen el Màrqueting i les noves tecnologies en els anhels del nou viatger. Així doncs, el Meeting serà el lloc idoni per conèixer nous corrents, parlar d'innovació i realitzar networking al voltant del sector turístic. En aquest sentit, l’alcalde Pere Granados, ha destacat que “Salou mereixia tenir una trobada d’aquest nivell ja que tenim prou capacitat per liderar-ho com a primera destinació de sol i platja de Catalunya i de les més importants d’Espanya”.
El regidor de Turisme, Benet Presas, per la seva part, ha fet una reflexió “al voltant dels nous canals de comercialització que s’estan imposant al món turístic. Debatre i reflexionar al més alt nivell sobre aquestes i d’altres qüestions ens farà créixer en coneixement”.
Programa
La trobada s’iniciarà a les 9 del matí amb l’acte inaugural que comptarà amb la participació de Pere Granados, alcalde de Salou; Josep Poblet, president de la Diputació de Tarragona; Màrius Carol, director de La Vanguardia i Marian Muro, directora general de Turisme de la Generalitat de Catalunya. Tot seguit tindrà lloc la primera taula rodona que tractarà dels reptes i oportunitats a la Costa Daurada i comptarà amb Salvador Anton, director del Programa de Doctorat en Turisme i Oci de la URV i director científic del PCT de Turisme i Oci; Josep F. Valls, catedràtic i professor del Departament de Marketing d’ESADE; Helena Murano, directora de turisme de CaixaBank i Benet Presas, regidor de Turisme de Salou, qui farà les funcions de presentador i moderador.
Després de la pausa cafè, tindrà lloc la segona taula rodona, sota el títol “Mirant el futur de la indústria turística” que comptarà amb experts nacionals i internacionals com són el Dr. Ghassan AIDI, president d’honor de l’Associació Internacional d’Hotels i Restaurants (IH&RA); Jimmy Pons, responsable d’Innovación per a Destinacions Turístiques a Rumbo; Ramon Biarnés, commercial director EMEA Southern Region (Itàlia, Espanya i Portugal de l’empresa Avis Budget Group; Simón Pedro Barceló, president de Grupo Barceló i Josep Cuní, periodista de 8tv qui presentarà o moderarà la taula.
A continuació, l’expert en transforacions digitals d’empreses i organismes, Genís Roca, president i fundador de Roca Salvatella farà la conferència central del Congrés sota el títol “El turisme en l’era digital”.
Després del dinar de treball i networking al que tindran accés tots els congressistes, serà el torna de la tercera i darrera taula rodona que tractarà del Marketing i les noves tecnologies. En aquesta taula comptarem amb la participació de Luis Herault, director general de PortAventura; Jordi Schoenenberger, soci director de la indústria de Travel, Hospitality & Leisure de Deloitte; Jordi William Carnes, director general de turisme de Barcelona; José Espartero, cap de Vendes i Marketing per Espanya i Portugal de Ryanair; Helena Egan, director of Industry Relations de TripAdvisor i Sara Sans, presidenta del Col·legi de Periodistes de Tarragona serà l’encarregada de presentar i moderar la taula.
Per últim, les autoritats i experts que s’encarregaran de cloure l’acte a les 17:30 hores són Juan Roure, professor d’Iniciativa Emprenedora de l’IESE; Anwar Zibaoui, coordinador general de l’Associació de Cambres de Comerç i Indústria de la Mediterrània (ASCAME) i Felip Puig, honorable conseller d’Empresa i Ocupació de la Generalitat de Catalunya.
A qui es dirigeix?
Està especialment enfocat a professionals de màxima capacitat d'influència i prescripció en els principals sectors i empreses del sector turístic i serveis associats, al personal de l'administració pública que treballa en la promoció del turisme, a propietaris d'empreses d'hostaleria i turisme, agències de viatge i transport, inversors amb interès en la Costa Daurada, consultors en turisme i al món universitari.
Seu del Congrés
Salou ha estat la seu escollida per a celebrar aquesta primera edició del Mediterranean Tourism Meeting per tractar-se d'una ciutat turística, que és model d'èxit en el Mediterrani per haver aconseguit un perfecte equilibri entre el turisme i la indústria, dos dels principals motors del territori. A més, la Costa Daurada s'ha erigit com a punt d'interès per a inversions a escala internacional a través d'una sèrie de projectes i obres entre les quals destaca el paper indiscutible del complex d'oci de PortAventura, la propera i imminent construcció de Ferrari Land o el projecte de BCN World.
Així doncs, la Costa Daurada és un aparador únic per compartir experiències i generar un fòrum de debat amb reconeguts professionals del sector sobre el futur del turisme nacional i, en especial, del Mediterrani.
Organitzadors i patrocinadors
Les entitats que organitzen i convoquen aquest Congrés són La Vanguardia, diari capdavanter a Catalunya, i l’Open Energy Institute, associació constituïda com un espai d'anàlisi i reflexió sobre la contribució de l'energia al benestar de la societat per aconseguir un futur socialment eficient. Compta amb l’especial col·laboració de l’Ajuntament de Salou i Patronat de Turisme de Salou, CaixaBank, Deloitte, IESE Business School, Diputació de Tarragona, Universitat Rovira i Virgili, Parc Científic i Tecnològic de Turisme i Oci, Avis Budget Group i la Violeta Càtering & Events.
Inscripcions
Totes les persones interessades en assistir al Congrés hauran d’inscriure’s prèviament a la web del congrés www.mediterraneantourismmeeting.com i hauran d’abonar la quantitat de 150€ que els donarà accés a totes les ponències, l’esmorzar i el dinar de treball i networking.