Salou celebra els 50 anys del Dia Mundial del Consumidor
dijous 08 març 2012
Salou celebra el proper dijous 15 de març el Dia Mundial del Consumidor i ho farà instal·lant una carpa al costat del Mercat Municipal on lliurarà diversa documentació informativa de cara a que els consumidors coneguin els seus drets i deures i també s’ha editat material promocional que es regalarà a aquelles persones que visitin la instal·lació. Des de la regidoria de Comerç, Consum, Mercats i Promoció Econòmica s’ha volgut muntar aquest acte informatiu –l’únic que se celebra a la demarcació de Tarragona- per tal de recordar que el 15 de març de 1962 es van reconèixer els primers drets fonamentals dels consumidors basats en quatre grans eixos: el dret a la seguretat; a la informació; a l’elecció de productes i serveis a preus competitius i, finalment, el dret a ser escoltats per l’Administració. La carpa es podrà visitar els dies 15 i 16 de les 8,45 h. a les 13,45 hores.
La regidora de l’àrea, Reyes Pino, ha assegurat que des “de l’Ajuntament estem al costat dels consumidors i els oferim un conjunt de serveis que canalitzem des de l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) perquè davant el dubte puguin preguntar si tenen o no drets per llei”.
En aquest sentit, des de l’OMIC s’aconsella als consumidors que tinguin present que si s’adrecen a un establiment adherit al sistema arbitral de consum, s’estan dirigint a una empresa que ofereix serietat, credibilitat i professionalitat i que en cas de reclamació, aquesta es podrà resoldre mitjançant un arbitratge de consum. A Salou hi ha 31 establiments adherits a aquest sistema que ofereix avantatges afegides possibilitant la resolució dels conflictes entre empresaris i consumidors mitjançant un sistema voluntari, gratuït, confidencial, àgil, equitatiu i executiu per les dues parts. Perquè la decisió del Col·legi Arbitral vincula amb els mateixos efectes que una sentència judicial. Actualment hi ha moltes empreses adherides al sistema arbitral de consum, grans companyies de telecomunicacions com MOVISTAR, VODAFONE, ORANGE, YA.COM, YOIGO, etc., empreses de subministraments com ENDESA, IBERDROLA, SOREA, i moltes altres com ara el RACC per citar-ne algunes “però encara queda molt per fer, especialment amb el petit comerç”, ha assegurat la regidora.
Finalment, recordar que es pot trucar a l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor per demanar una cita (977309218) o bé en visita presencial els dimarts i dijous de les 10 h. a les 13 h a la primera planta de l’Ajuntament.