Salou es converteix en 'ciutat amiga' de la Marató de sang
dilluns 18 novembre 2013
El pròxim dissabte 23 de novembre, de 9 a 21 h, se celebra al Teatre Auditori de Salou, una Marató de Donació de Sang. La campanya, organitzada pel Banc de Sang i Teixits (BST), compta amb la implicació de l’Ajuntament de Salou i l’Associació de Donants de Sang del Tarragonès. Sota l’eslògan “Salou batega amb la Marató!”, la ciutat acull aquesta novena edició. En l’anterior Marató es va batre el rècord de donants, amb 1.170 donacions, posicionant Salou entre els municipis que més donacions assoleixen en una Marató. Avui, aquest fet i la tenacitat de Salou per estar al capdavant dels municipis amb més donants ha comptat amb el reconeixement per part del Banc de Sang. El Dr. Enric Contreras, director del Banc de Sang i Teixits a Tarragona i Terres de l'Ebre ha estat l’encarregat de lliurar a l’alcalde de Salou, Pere Granados, una placa que reconeix Salou com a “ciutat amiga de la donació de sang” i que vol expressar l’agraïment i el de totes les persones que necessiten sang a Catalunya. L’alcalde, s’ha mostrat mot satisfet pel reconeixement i alhora agraït pel suport solidari que la població de Salou demostra en el dia a dia.
A la roda de premsa també hi ha estat present el regidor de Salut Pública de l’Ajuntament de Salou, Ramon Pascual qui ha volgut agrair la “gran feina de totes les entitats que col·laboren en la gran festa de la donació a més de mostrar l’agraïment públic de la fundació PortAventura per tots els anys que ha estat donant suport a la marató”; a més de la delegada de l'Associació de Donants de Sang del Tarragonès, Montserrat Porter.
Donat el gran èxit de la passada Marató, amb un 30% de nous donants, enguany el BST instal·larà més lliteres de donació i aportarà més professionals per tal de fer més còmoda la donació. De fet, com ha explicat el Dr Contreras des d’avui ja es pot fer reserva prèvia d’hora per venir a donar sang a la Marató a través del web www.donarsang.gencat.cat.
La Marató de Salou vol convertir la donació de sang en una gran jornada festiva. Per això hi participen entitats, institucions, empreses i particulars que donen suport i s’impliquen organitzant un seguit d’activitats lúdiques durant tota la jornada. Al llarg d’aquests dies s’està implicant el teixit associatiu i empresarial del municipi i rodalies.
Cal destacar que Salou amb un índex de 55 donacions per cada 1.000 habitants està molt per damunt de la mitjana del Tarragonès que és de 44 donacions per cada 1.000 habitants i encara més per sobre de la mitjana catalana de 36 donacions per cada 1.000 habitants. “Això fa que com a municipi sigueu bàsics en aquesta recta final d’any per captar reserves de sang de cara al Nadal” ha dit el Dr Contreras, molt especialment ara que les reserves de grups com A negatiu ó 0 negatiu estan per sota dels nivells recomanables.
Impuls a la Marató a través de les xarxes socials
Per tal de poder compartir la necessitat de participar en la Marató així com explicar l’experiència, ja es poden enviar missatges via Twitter amb l’etiqueta #SalouBatega.
Al Facebook www.facebook.com/donarsang també s’ha creat un esdeveniment específic on s’aniran publicant les millors imatges de la Marató.
El Banc de Sang compta amb l’ajuda dels més de 9.000 seguidors a Facebook (www.facebook.com/donarsang) i prop de 5.000 seguidors a Twitter (@donarsang). Entre aquests, es compta amb el suport d’institucions i entitats representants de Salou (Ajuntament de Salou, Consell Comarcal del Tarragonès, entre d’altres) que ajuden a aconseguir que el màxim de persones prenguin consciència de la necessitat de donar sang.
Programa d’activitats
09:00h Inici de la Marató
Durant tot el dia: estand d’informació sobre la Fundació Josep Carreras, contra la leucèmia
10:00-20:00h Inflables pels infants. Plaça del TAS
10:00-13:00h Tallers Infantils Club Xic’s. Passadís del TAS
10:00-14:00h Trobada d’intercanvi de plaques cava. Vestíbul del TAS
11:00h Demostració de Puntaires (Puntaires de Salou). Passadís del TAS
11:00h Ballada dels Gegants de Salou. Plaça del TAS
11:00-13.00h Jumping Clay-Salou (La millor argila del món). Passadís del TAS
11:00-13.00h Slot Salou (curses i demostració d’Scalextric). Passadís del TAS
11:00-13.00h Roll Play Games Salou (jocs de rols). Passadís del TAS
12.00-12.30h Concert a càrrec del “Duo Miró”. Sala Xavier Turull
12:30h Actuacions Musicals (Cor Jove Vila de Salou, Cor Crescendo de l’Institut Jaume I de Salou i Cor batxillerat Jaume I). Sala Xavier Turull
13:15h Acte de reconeixement a les entitats col·laboradores. Sala Xavier Turull
16:00-19.00h Slot Salou (curses i demostració d’Scalextric). Passadís del TAS
16:00-19.00h Roll Play Games Salou (jocs de rols). Passadís del TAS
16:00- 20:00h Tallers infantils Club Xic’s. Passadís del TAS
17:00h Actuació dels Atabaladors de Salou. Plaça del TAS
17:30h Exhibició folklòrica (Grupo Folklórico Jaime i Asociación Cultural Aragonesa de Salou). Vestíbul del TAS
17:30-19.00h Jumping Clay-Salou (La millor argila del món). Passadís del TAS
18:00h Exhibició de ball de bastons de Salou. Plaça del TAS
18:30h Teatre: “Carmela, Lili, Amanda” (Dia Internacional per a l’eliminació de violència envers les Dones). Sala del TAS
19:00h Ballada dels Nanos i la Mulassa de Salou. Plaça del TAS
19:00h Xocolatada pels infants. Plaça del TAS
20:30h Espectacle de foc (Diables Maleïts i les Bruixes Latemó de Salou). Plaça del TAS