Saltar al contingut Saltar a la navegació Saltar a la cerca

Portal toolbar

Notícies

Salou incrementa el nombre de visitants i la despesa en destinació

divendres 02 desembre 2022

L’ocupació mitjana registrada, de juny a octubre, ha estat de 74,1%

La despesa en destinació per part dels visitants ha crescut al voltant d’un 40%

El turisme de proximitat estatal ha tingut un creixement del 21%, respecte a la temporada de 2019

Pel que fa al mercat internacional, el país que més ha crescut és França, amb un 24%, acompanyat d’Irlanda, amb un 10%

L’alcalde i president del Patronat Municipal de Turisme de Salou, Pere Granados, ha donat a conèixer, aquest matí, en roda de premsa, el balanç de les dades turístiques registrades de juny a octubre de 2022, fent-ne una valoració molt positiva, malgrat l’absència del turisme rus, d’Ucraïna, Bielorússia i els països Bàltics; tenint en compte que Salou era una destinació molt important per al mercat rus, amb més d’un milió de pernoctacions. Per a l’alcalde, s’ha fet front a les incerteses i “s’ha realitzat molt bona feina, per part del Patronat Municipal de Turisme de Salou, així com, també, des del sector privat”.

L’alcalde ha explicat que fins i tot sense els mercats esmentats, hem superat el nombre d’arribades durant la temporada estiuenca i som a prop de les mateixes pernoctacions que al 2019, una qüestió que s’ha vist afectada per la tendència a la reducció dels dies d’estada a les destinacions, tendència que es dona, pràcticament, arreu de la Península Ibèrica.

Segons fonts d’Eurecat, entitat de referència sobre dades turístiques a Catalunya, Salou ha assolit, de juny a octubre, 1.479.026 arribades, un 0,73% més que al 2019.

Aquestes arribades representen el 44,18% del total de la Costa Daurada.

Pel que fa a pernoctacions, se n’han registrat 5.704.043, la qual cosa vol dir que s’ha arribat al 91% de l’ocupació aconseguida al 2019.

El percentatge d’ocupació mitjana per a totes les tipologies d’allotjament (hotels, càmpings i apartaments) ha estat del 74,1%, això és 10,7 punts per sobre del percentatge de la Costa Daurada (63,4%).

Com a dades destacables, cal recordar l’ocupació que s’assolia el passat octubre, 12,5 punts superior que el 2019. Pel pont de Tots Sants, l’ocupació als establiments oberts va situar-se per sobre del 90%, arribant, en alguns casos, al 100%. També va augmentar el nombre total de pernoctacions, havent-ni un 2,7% més que l’any 2019. La mitjana del pont el 2022 es va situar en un 81,7% d’ocupació.

Mercats

L’impacte del conflicte bèl·lic entre Rússia i Ucraïna ha representat que no hi hagi hagut turisme d’aquests mercats. No obstant, el buit que han deixat l’ha omplert el turista de proximitat, d’Espanya i França, així com d’Irlanda i Holanda. En aquest sentit, enguany, el turisme català, amb el turisme de la resta d’Espanya, ha registrat un creixement del 21%, respecte a la temporada de 2019.

Pel que fa al turisme internacional, el país que més ha crescut és França, amb un 24%; Irlanda puja un 10%, i Països Baixos, un 11%. El Regne Unit ha disminuït lleugerament, una tendència a les destinacions de costa del mediterrani.

Dades econòmiques

Respecte a la despesa, l’alcalde ha explicat que “aquest any 2022 hi ha hagut més turistes i amb més capacitat de despesa que el 2019”. Així, "la despesa en destinació per part dels visitants ha crescut al voltant d’un 40%, respecte el 2019". Cal destacar, també, un creixement de la despesa en restauració.

Segons ha explicat Albert Pascual, responsable de desenvolupament de negoci de Turisme de CaixaBank, aquest 2022, el 16,5% de la despesa que es fa al municipi de Salou correspon a turisme domèstic, mentre que l’internacional representa el 37%. Així doncs, la despesa turística a Salou arriba al 53,5% del total que es fa en el municipi, els 10 primers mesos, (despesa en TPVs físics).

Així mateix, “al 2022 es registra un increment generalitzat de la despesa en destinació respecte a 2019, encapçalada per França, amb un 32%, i seguida d’Irlanda, amb un 21%. En tercer lloc, hi ha el Regne Unit, amb un 17,7%. Holanda i Bèlgica sumen el 12%. Alemanya i Suïssa, semblants, amb el 2,4%”.

Enguany, hi ha hagut una modificació de la despesa internacional, depenent de l’origen, atès que l’any 2019 aquests valors els encapçalaven França, Regne Unit i Rússia, i, en quarta posició, Irlanda.

Aquestes dades reforcen la fortalesa de Salou com a destinació que els darrers anys ha treballat el producte turístic i potenciat nous al·licients, com la gastronomia, el paisatge o el patrimoni històric.

Fitxers adjunts

Galeria d'imatges

1.png
5.JPG
6.JPG
3.JPG
2.JPG

Document Actions