Saltar al contingut Saltar a la navegació Saltar a la cerca

Portal toolbar

Notícies

Salou presenta un portal adreçat a empreses i emprenedors per tal de facilitar la tramitació d’activitats

dimecres 16 març 2016

Aquesta nova eina de consulta finestraoberta.salou.cat neix fruit de la voluntat de simplificació administrativa municipal a més de donar una major rapidesa en la resolució dels expedients

 

També incorpora  la possibilitat de cita per a l'assessorament i una unificació dels costos de les llicències d’obertura d’establiments

 

Salou ha presentat avui un nou portal que pretén donar a conèixer un nou model d’organització interna per a la tramitació de les activitats i que busca simplificar la relació de les empreses i emprenedors amb l’administració. Amb aquest nou portal es posa en servei una eina que busca donar una major celeritat a la tramitació de les llicències municipals en l’obertura dels establiments i on prima una relació més fluïda tot potenciant l'ús de l’administració electrònica. L’alcalde, Pere Granados, ha explicat davant la reunió de presentació del portal davant d’una vintena de gestors i assessors de Salou que “optem per una normativa que permeti reduir els tràmits, incrementi la transparència i la simplicitat dels procediments i elimini el temps per iniciar una activitat”. “D’aquesta manera -afegia- podrem donar una major satisfacció a les empreses del municipi a l’hora de fomentar l’obertura de nous establiments fent més competitiva la feina col·laborativa entre sector privat i sector públic”, a més, també s’ha desenvolupat en virtut de l’aplicació de la Llei de simplificació administrativa i de creació d’una finestreta única.

 

Sota el nom de finestraoberta.salou.cat neix un portal que busca, com explicava el regidor Jesús Barragán, “adaptar la tramitació a la normativa a més d’afavorir la reducció en el nombre de tràmits a realitzar per part de les empreses, professionals i gestories”. Pel regidor, des de l’Ajuntament es treballa en “tendir a una major transparència i simplicitat en els procediments; a més d’apostar fermament per una reducció del temps necessari per poder iniciar l’activitat empresarial”. El treball, fruit d’una tasca transversal per part de la Regidoria de Serveis Generals a través de les àrees d’Activitats, Qualitat i informàtica, busca també fomentar la tramitació electrònica. En aquest sentit, els tècnics que han presentat el projecte han posat negre sobre blanc un parell d’exemples de tramitacions del què significa aquest nou portal i la diferència entre els nous procediments: abans, una ludoteca o una botiga de ‘Tot a 100’ havien de sol·licitar llicència municipal aportant-hi: un projecte tècnic i certificat d’un tècnic. Amb la simplificació administrativa caldrà emplenar una sol·licitud que conté una declaració responsable, amb una taxa fixa de 700 € i es pot pagar telemàticament. O bé, un altre exemple; com ara que abans un bar amb terrassa restava sotmès a llicència municipal amb un procediment que legalment s’allargava durant sis mesos de tramitació i ara es fa un règim de comunicació –per tant de permís immediat- i el cost de la taxa també s’unifica.


Però aquest nou portal, també fa un pas més, i permet agendar cita directament amb el departament corresponent per tal de resoldre els dubtes i per tant donant una resposta personalitzada tant a l’empresari com al gestor que vol posar un negoci o té qualsevol problemàtica un cop instal·lada la mateixa. “Busquem oferir respostes unitàries, ràpides i coordinades des dels diferents departaments municipals per tal que els processos d’implantació o les problemàtiques concretes es vagin resolent al llarg de la tramitació”, apuntava Barragán.  

Fitxers adjunts

Galeria d'imatges

finestraoberta.jpg
P1250098.JPG

Document Actions