Saltar al contingut Saltar a la navegació Saltar a la cerca

Portal toolbar

Notícies

L’Ajuntament de Salou intensifica la neteja al municipi amb l’arribada de la temporada alta

Durant els mesos de juliol i agost els carrers més transitats i de major afluència i a les platges es multipliquen les tasques amb un sobrecost de 82.000 euros

dimecres 04 juliol 2012

Amb l’inici del mes de juliol i per tant ja en el gruix de la temporada alta l’empresa Urbaser ha ampliat el servei de neteja incrementant  les freqüències i el nombre de treballadors als carrers per tal de millorar l’aspecte i solucionar algunes deficiències que s’han detectat amb l’augment de visitants al municipi. Així, com ja es ve fent en els darrers anys, entre juliol i agost s’incrementa el personal per buidar les papereres; també s’ha augmentat el nombre de dies en que passa la màquina fregadora de carrers i també incloent-hi la neteja amb cisterna d’aigua de tres dies a la setmana a sis dies. Pel regidor de Salut Pública i Qualitat Ambiental “és important aquest canvi als carrers perquè ens cal donar un servei a més població flotant que estiueja a Salou”, i ha afegit que “això farà que carrers on només es passava un cop a la setmana es doblin els esforços per donar una imatge millor”. Pel que fa a la neteja de paviments s’han duplicat els recursos i les màquines actuaran sis dies a la setmana en lloc de tres. Aquestes modificacions tenen un cost de 20.694,97 euros pel que fa a l’ampliació en neteja viària i  61.566,09 euros pel que fa a l’ampliació de neteja de platges.

Aquest expedient puntual de modificació del servei de neteja va entrar en servei el passat 1 de juliol i acabarà en data 31 de d’agost pel que fa a la neteja viària i s’allargarà fins al 9 de setembre pel que fa a les platges, coincidint amb les dates de màxima afluència de visitants a la capital de la Costa Daurada. Pel que fa a les ampliacions en neteja viària els equips de suport centren els mitjans amb l’ús de l’aigua ja que d’aquesta manera es pot netejar adequadament la brutícia generada pels gelats o begudes que cauen, o per les resines que deixen anar algunes espècies arbòries que estan florint.

 

Precisament, des de la regidoria de Platges també es treballa coordinadament per tal que es puguin compaginar les neteges amb les hores de menys afluència per tal de molestar el mínim als usuaris. Així, els horaris de condicionament de les platges comencen a les dues de la matinada i finalitzen a les 7 del matí, i els equips manuals comencen a les 5 de la matinada i acaben a les 12. A aquest dispositiu s’hi ha d’afegir un altre equip que treballa a jornada partida de 10 a 13 i de 16 a les 20 hores i un que reforça l’horari de migdia-tarda i que acaba a les 20 hores. “Amb aquestes ampliacions bàsicament es pretén millorar la neteja de les platges on s’han ampliat els recursos tant humans com materials en alguns punts en un 50% per tal de donar un millor servei al nostre principal recurs turístic del municipi”, ha apuntat la regidora de Platges, Julia Gómez.

Aquests canvis venen donats per l’augment necessari del personal destinat a la neteja del municipi que passa de  52 treballadors fixos a hivern fins als 140 en les puntes de l’estiu que tot just ha iniciat.

Galeria d'imatges

neteja.JPG
neteja.JPG

Document Actions