Saltar al contingut Saltar a la navegació Saltar a la cerca

Portal toolbar

Notícies

L’Oficina Municipal del Consumidor de Salou incrementa d’un 40% les reclamacions l’any 2009

El regidor de Consum, Pedro Lavilla, ho atribueix a un major coneixement del servei i a una nova mentalitat dels consumidors

dimarts 09 febrer 2010

Durant l’any 2009 l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) de l’Ajuntament de Salou, ha rebut un total de 451 consultes, el que representa un 7% d’augment respecte l’any anterior. D’aquestes 371 han acabat en expedients de denúncia, reclamació o queixa. Precisament, una de les dades remarcables de l’any passat ha estat l’augment d’un 40% en el nombre de reclamacions. De fet, el 77 % de la totalitat de consultes han estat reclamacions, en la resolució de les quals, s’han realitzat mediacions per escrit amb les empreses per tal d’intentar satisfer les peticions dels consumidors.

Pel que fa al tipus de persones que han dut a terme les consultes, el 70% de les 451 totals han estat realitzades per residents de Salou, el restant 30% han estat no residents que han tingut algun tipus de relació amb empreses del municipi. El sector amb més consultes i reclamacions ha estat el de les telecomunicacions, seguit dels serveis turístics i en tercer lloc els subministres.

A banda del manteniment dels 2 sectors amb més reclamacions, telecomunicacions i serveis turístics, s’ha constatat un augment molt important de les reclamacions en matèria de subministraments i la davallada de les de l’àmbit de l’habitatge. Pel regidor de Consum, Pedro Lavilla, aquest notable increment de les reclamacions té una doble explicació; d’una banda, pel major coneixement del servei municipal i de l’altra "perquè els consumidors cada cop tenim més clars els nostres drets i deures i volem que sen’s respectin", ha dit.

Els sectors més problemàtics han estat els següents:


Telecomunicacions: Un any més ha estat el sector amb més consultes/reclamacions, sumant un 27% del total. Els problemes més comuns han estat: no compliment de les condicions contractuals per part de les empreses, les dificultats en la tramitació de portabilitats, errades en la facturació i les dificultats per donar de baixa els contractes.


Serveis Turístics: En un municipi de les nostres característiques, és molt freqüent tenir reclamacions i consultes en aquest sector. De tota manera, únicament representen un 16,4 % del total. La major part d’aquestes consultes/reclamacions es dirigeixen al sector de l’allotjament i Port Aventura. El 86% de les consultes/reclamacions d’aquest sector han estat presentades per ciutadans residents fora de Salou. Molts conflictes s’han originat per les deficiències en els serveis contractats pels turistes.


Subministres: Ha experimentat un augment molt important, assolint el 13,3% de les consultes/reclamacions, en gran part degut a l’increment de les reclamacions a l’empresa FECSA-ENDESA.

Galeria d'imatges

DSCN1126.JPG

Document Actions