Saltar al contingut Saltar a la navegació Saltar a la cerca

Portal toolbar

Notícies

L'Ajuntament de Salou oferirà un nou servei telefònic d'atenció a la gent gran a partir del mes de març

dimarts 24 febrer 2009

La Regidoria de Benestar Social i Salut de Salou implantarà a partir del mes de març un nou servei municipal dirigit al col·lectiu que reclama més atenció per part de l'àrea de gestió social d'aquest departament: la gent gran. Es tracta d'un nou servei, que s'oferirà a través del telèfon 900 71 35 36, 'pensat per informar en tot moment, sense sortir de casa i de forma gratuïta, de qualsevol dubte referent a les matèries relacionades amb l'orientació i assessorament mèdic, social, psicològic, jurídic i dietètic i nutricional', segons ha avançat la regidora de Benestar Social i Salut, Martina Fourrier.

Fourrier ha destacat els avantatges d'aquest servei: 'Els usuaris hi podran accedir tantes vegades com vulguin i des d'on vulguin i trobaran a l'altra banda del telèfon professionals (metges de família, metges especialistes, treballadors socials, advocats, etc.). A més, el servei és gratuït i podrà ser utilitzat pels familiars del titular i es garantirà la màxima privacitat i confidencialitat'.

A través del telèfon 900 71 35 36, l'orientació i assessorament mèdic estarà disponible les 24 hores del dia tots els dies de l'any. Així durant tot el dia, els usuaris podran fer consultes de temes relacionats amb la salut, informar-se de tots els recursos públics i privats d'índole sanitària de qualsevol punt de l'Estat i ser transferits, via telefònica, als serveis públics d'atenció sanitària 24 h, en cas d'urgència i sempre sota criteri mèdic.

D'altra banda, en horari de 9 a 22 hores i també tots els dies de la setmana, les persones que necessitin orientació i assessorament social, podran informar-se de tots els recursos de caràcter social de tot Espanya i com accedir a ells i seran orientats en cas de tenir un problema individual, familiar o social; i d'haver de tramitar recursos socials i econòmics.

De les 9 a les 19 hores, de dilluns a divendres, en canvi, es podrà accedir a l'orientació i assessorament psicològic, jurídic i dietètic i nutricional. Això vol dir que, trucant al número de telèfon assenyalat, podran rebre ajuda inicial en els moments de crisi personal, angoixa, ansietat, etc.; suport psicològic en determinades circumstàncies personals (accidents, defuncions, separacions) i per temes de violència de gènere; consell i orientació general i psicològica; orientació jurídica especial per cada cas en particular i en qüestions vinculades amb les pensions, la família, l'administració local, autonòmica i estatal, decessos, llei de propietat horitzontal, comunitat de propietaris, etc.; orientació en dietes equilibrades i hàbits alimentaris; assessorament en dietes com ara hipercolesterolemia, hipertensió arterial, alteracions nutricionals, inapetència, deficiències de ferro, càries dental, etc.

Document Actions