Saltar al contingut Saltar a la navegació Saltar a la cerca

Portal toolbar

Notícies

El Patronat de Turisme de Salou busca reconvertir la destinació en aquest mandat amb la implementació d’un Pla d’accions fins al 2020

dijous 03 març 2016

D’entre les apostes hi ha la renovació total de la imatge corporativa, la reconversió i modernització del model de trenet turístic o un canvi de l’atenció a les oficines del patronat

 

Pel que fa a les perspectives per aquesta temporada, tot apunta a que la balança neta entre amenaces i oportunitats ens seran favorables pel 2016    

 

Salou ha presentat avui en roda de premsa el Pla d’accions de l’exercici 2016 del Patronat Municipal de Turisme (PMT) que durà a terme els pròxims mesos i també, en el cas d’algunes accions, a més llarg termini. Així, d’entre les novetats que recull aquest Pla es treballa en la necessitat de conèixer i entendre quina és la percepció del mercat sobre la destinació i, per tant, quines són les febleses i fortaleses que actualment perceben els possibles clients pel que fa a la nostra destinació. L’alcalde, Pere Granados, assegurava que enguany s’encetaran unes línies estratègiques que busquen treballar en la destinació com a certificació de turisme esportiu  en vela i aprofundir en altres esports per tal de desestacionalitzar la temporada.

 

Per la seva part, el regidor de Turisme, Benet Presas, ha apuntat que “el coneixement de quina és la percepció, posicionament i reputació de la destinació és un element imprescindible i cabdal per tal de poder dissenyar les estratègies de promoció turística de la nostra destinació turística i alhora per desenvolupament d’un possible pla estratègic de Salou”. De fet, per tal d’assolir aquests objectius es planteja iniciar un estudi de mercats (principals mercats de la nostra destinació) i un estudi de Reputació Online (plataformes digitals). En un altre ordre de coses, com ha assenyalat el regidor de Turisme, després de més de 15 anys amb el mateix logo corporatiu del Patronat de Salou, “hem constatat signes de desgast evidents de la nostra imatge i per tant del nostre missatge. La idea és començar a desplegar aquest canvi d’imatge aquest mateix any 2016 tot finalitzant el 2017”. Un altre dels aspectes que es modernitzaran afecten el trenet turístic, el qual durant un període de transició cap al nou model, buscarà garantir la continuïtat del servei de transport dins la localitat per tal de mostrar els punts d’interès paisatgístic, cultural i comercial de Salou, però s’iniciarà un procés de canvi del model de trenet turístic tot cercant un model més atractiu i eficient.

 

Altres novetats del Pla

Pel que fa a l’atenció al turista en destinació, les oficines d’atenció al públic, són un servei fonamental que presta el Patronat i, alhora, una potent eina de promoció i font de recollida de dades sobre el perfil dels visitants. A través de les oficines ers reben més de 100.000 visitants anualment i es dóna resposta personalitzada a 50.000 turistes. En aquest sentit, com ha apuntat el gerent del Patronat, Juan Carlos Capilla, les noves tendències, les noves tecnologies i l’aposta decidida per cercar un model d’atenció i gestió de major qualitat i nivell d’excel·lència “ens portaran a incorporar, noves eines tecnològiques i nous processos de treball, amb la finalitat de poder donar aquest salt qualitatiu i d’excel·lència, buscant optimitzar els temps d’atenció als usuaris, elevar el nivell de qualitat de l’atenció prestada, millorar la seva experiència i optimitzar la recollida de dades sobre el perfil del nostre visitant. Així, es generarà dins de les oficines d’informació nous espais multimèdia, tot cercant generar un nou model de promoció molt més experiencial”.

 

Previsions pel 2016

En la roda de premsa, el regidor de Turisme ha destacat que a grans trets, a data d’avui, la dinàmica i comportament de venda de la propera temporada 2016 vindrà molt condicionada per una sèrie de factors i variables externs com una millor perspectiva de consum arreu de la Unió Europea al voltant d’un 7%; un possible creixement de la demanda a nivell domèstic de Catalunya i Espanya; una evolució favorable pel que fa a la tendència a la depreciació de l’euro davant la lliura esterlina i el dolar; a més d’una gran inestabilitat en el països islàmics, al nord d’Àfrica i a la Mediterrània Oriental. Malgrat tot, també s’apunta una tendència a la reducció de la despesa mitjana per turista en destinació. No obstant, ha comentat Presas, totes aquestes incerteses, dades macro econòmiques, contextos: socials, geo- econòmics i polítics generals,... “pensem que a la balança neta entre amenaces i oportunitats ens seran favorables per a la propera temporada 2016”, apuntant també que els motius principals per aquest optimisme, són les importants previsions d’augment de número de vols a Reus i de Barcelona. En el cas de l’aeroport de Reus, a data d’avui, ja s’ha confirmat un total de 80.000 places d’avió addicional.

 

Promoció de la destinació

Cal a dir que malgrat que la línia d’assistència a fires continua essent cabdal per la promoció de la destinació, la tendència segueix inclinant-se en aquest 2016 cada cop més per accions més directes a públic final o professional. Aquestes actuacions, sempre d’acord amb el sector empresarial privat i amb diverses estratègies d’aliança amb altres administracions i organismes en diferents nivells de col·laboració.

Mes enllà de la dinàmica dels mercats i de la dinàmica de cadascun dels actors del sector, el patronat de turisme intensificarà les seves accions de promoció dins els nostres mercats estratègics i alhora també cercarà i explorarà noves oportunitats en altres mercats, amb nous productes i/o noves tendències, per tal que Salou continuï essent una destinació referent, dins de l’arc mediterrani i dins el món turístic.

 

Grans línies

Pel que fa a la marca Salou des del Patronat Municipal de Turisme, i conjuntament amb l’empresa privada, es continuarà amb l’aposta de donar a conèixer la població i alhora referenciar-la, com una destinació de qualitat, dins el segment de vacances de sol i platja, molt orientada al turisme familiar i amb una oferta de serveis, d’oci i també esportiva de primer ordre. Sense deixar de banda l’absoluta voluntat d’apostar per la competitivitat digital de Salou, les seves eines tecnològiques, els nous canals de comunicació i les noves tendències de promoció dins el nostre món actual.

Fitxers adjunts

Galeria d'imatges

rdp_turisme.jpg
P1240715.JPG

Document Actions