Saltar al contingut Saltar a la navegació Saltar a la cerca

Portal toolbar

Notícies

L'Ajuntament presenta un nou sistema de recollida d’incidències a la via pública sota el nom de ‘Cuida la ciutat’

Permet a qualsevol persona, anònimament, tramitar una incidència al carrer a través d’un dispositiu mòbil connectat a Internet

dimecres 02 abril 2014

Permet a qualsevol persona, anònimament, tramitar una incidència al carrer a través d’un dispositiu mòbil connectat a Internet

 

El regidor d’Ocupació i Noves Tecnologies, Jesús Barragán ha presentat avui el nou sistema per recollir les incidències que tinguin lloc a la via pública en qualsevol lloc del municipi de manera àgil i còmode, a través d’un dispositiu mòbil –ja sigui telèfon o tablet- amb connexió a Internet. El nou sistema  està disponible des d’avui mateix i es localitza a la web de l’Ajuntament www.salou.cat a la home amb el nom de ‘Cuida la ciutat’. La voluntat de l’Ajuntament és que els veïns puguin informar de les incidències que detectin a la via pública des del seu smartphone gràcies a una aplicació específica, i que aquesta es traslladi automàticament a l’equip humà encarregat de donar-li tràmit i solucionar-ho a cada un dels departaments que hi estan implicats. Amb les dades en mà també serà possible comptar amb un històric d’incidències i també amb els informes corresponents que posaran de relleu el temps que s’ha emprat per solucionar la denuncia ciutadana.

L’Ajuntament de Salou, a través del Departament de Qualitat, ha desenvolupat aquest sistema obert a la ciutadania  seguint la línia estratègica de foment de la participació ciutadana. En aquest sentit, el regidor de Gestió Econòmica, Ocupació i Noves Tecnologies, Jesús Barragán, ha afegit que “estem darrera d’aconseguir que tothom pugui amb un clic notificar qualsevol incidència que li afecti sense necessitat de desplaçar-se i nosaltres, com a ajuntament, podem gestionar-ho de manera més àgil”.

Per la seva part, el nou sistema, que permet la geolocalització automàtica del dispositiu mòbil, es basa en un formulari web a on l’interessat descriurà la incidència, afegint la informació que consideri substancial així com una fotografia, opcional. Aquesta informació arribarà immediatament al sistema corporatiu de gestió d’incidències que l’assignarà, en funció de la seva tipologia, a l’equip responsable de la resolució de la incidència.  L’interessat podrà rebre comunicacions sobre l’estat de la resolució i la seva finalització.

D’aquesta manera, la corporació obre un nou canal per conèixer de primera mà i de manera immediata, els problemes reals que es troben els ciutadans al carrer, apostant per un cos d’inspectors tan gran com habitants té el municipi.

Avaluació de resultats

Paral·lelament, s’està treballant també per  la implementació d’aquest sistema, es desenvoluparà un projecte d’auditoria dels mecanismes de resolució d’incidències municipals, per tal d’avaluar la capacitat i temps de resposta tan dels serveis interns com dels serveis externalitzats, dins del projecte de millora continua dels serveis públics.

Galeria d'imatges

Logo_Cuida_la_ciutat_copia.jpg
P1010039.JPG
Logo_Cuida_la_ciutat_copia.jpg
P1010039.JPG

Document Actions