Saltar al contingut Saltar a la navegació Saltar a la cerca

Portal toolbar

Neteja i manteniment urbà

L’Ajuntament de Salou estudia modificar el contracte que afecta el servei de neteja viària a la zona turística del municipi

dijous 06 setembre 2018

S’ha incoat un expedient per determinar les causes que han provocat la deficient imatge del servei públic de la neteja viària i de recollida de residus del municipi durant l’estiu 2018

 

L’equip de govern ha acordat incoar un expedient que determini les causes que han provocat la deficient imatge del servei públic de la neteja viària i de recollida de residus del municipi durant aquest estiu. S’ha encarregat un estudi -que haurà d’estar enllestit a finals del mes de setembre- que determini què ha ocasionat les disfuncions a alguns dels carrers del municipi, especialment aquells on es concentra més afluència de visitants. El govern considera doncs que especialment, “pel seu grau d’intensitat d’ús, al llarg d’aquesta temporada d’estiu el passeig Jaume I, la seva vorera nord i el carrer Carles Buïgas, han ofert una imatge de brutícia i deixadesa impròpia i incompatible amb la que ha d’exterioritzar un municipi turístic capdavanter com Salou”, apuntava el regidor de serveis Interns, Jesús Barragán.

A més, el regidor assegura que “sorprèn que aquesta situació es produeixi quan tant sols ha transcorregut poc més d’un any d’ençà de l’inici de la nova concessió la qual, teòricament, havia de donar resposta satisfactòria a les particulars necessitats de qualitat de servei que requereix el municipi, amb la problemàtica i el consegüent repte d’adaptar la prestació a l’estacionalitat de les necessitats en matèria de neteja viària i de recollida de residus”.

Per tot plegat, abans d’adoptar cap decisió en relació a aquesta problemàtica, l’Equip de Govern ha convingut que és essencial determinar el perquè d’aquesta situació, és a dir, les causes que l’han motivada, pel que es fa precís determinar, en primer lloc, si l’empresari observa i compleix escrupolosament les seves obligacions contractuals a l’hora de prestar el servei i, si és així, si en el moment de la preparació de la documentació tècnica contractual que havia de regir la licitació no es va preveure amb la deguda diligència la naturalesa i diversitat de prestacions a incorporar i el règim de freqüències i la intensitat de neteja i de recollida de residus adequades per assolir els nivells de qualitat desitjats.

Amb l’estudi a la mà s’haurà de determinar, en el supòsit que la reorganització de mitjans no sigui suficient o no es consideri adient a la finalitat pretesa per l’Equip de Govern, el director del contracte haurà de redactar una proposta de modificació del contracte on es motivin i valorin econòmicament l’increment de mitjans humans i/o maquinària; la incorporació de prestacions complementàries a les previstes en la documentació tècnica del contracte o l’increment de freqüències i intensitat de les actuacions previstes.

La modificació del contracte, si escau, es traslladarà al pressupost de l’exercici 2019.

Document Actions