Saltar al contingut Saltar a la navegació Saltar a la cerca

Portal toolbar

Notícies

L’Ajuntament de Salou reclama la priorització del Corredor del Mediterrani

El document signat per tots els grups municipals reivindica la importància de la interconnexió ferroviària amb la Línia d’Alta Velocitat Madrid-Barcelona-França

dimarts 24 agost 2010

El document signat per tots els grups municpals de l’Ajuntament, que complerta la moció presentada a l’anterior plenari, prioritza la importància de la millora i l'ampliació del sistema ferroviari donada “la seva precarietat i la seva insuficiència davant els reptes de present i de futur”.

L’Ajuntament destaca la necessitat de  la interconnexió ferroviària del Corredor Mediterrani (ample ibèric) amb la Línia d'Alta Velocitat Madrid-Barcelona-frontera francesa, pel paper en l'economia local i, en general, per al futur de Catalunya.

 Els grups signen aquest document per reivindicar una infrastructura necessària que, si bé es troba ja en execució, es considera que podria veure's afectada com a conseqüència de les retallades en inversions públiques que el govern Central ha anunciat. La moció recull els recents esdeveniments en matèria d’infraestructutes com el fet que l'estació intermodal del Camp de Tarragona, ubicada junt a l'aeroport de Reus y que connecta la línia de l'AVE amb la xarxa del Corredor del Mediterrani, ha entrat en la llista d'infraestructures que patiran re-programacions en la inversió del Ministerio de Fomento, el que provocarà un segur retràs en la seva execució, segons han confirmat fonts d'aquest Ministerio.

Els grups municipals signants reclamen que es prioritzi la modernització de les connexions ferroviàries i que per aquest motiu no es vegi afectat el ritme previst de les obres de construcció dels diversos trams del corredor del Mediterrani i l'estació Central del Camp, donat que aquesta línia ferroviària d'altes prestacions que unirà València amb Barcelona y la frontera francesa, amb una estació al Sud de l'aeroport de Reus, és un eix estratègic vital pel desenvolupament econòmic del Camp de Tarragona i la Costa Daurada pel que suposarà de trànsit de viatgers.

A més, diferents grups municipals de l’Ajuntament de Salou han signat una moció en defensa de la integritat de l’Estatut de Catalunya després de la sentència del Tribunal Constitucional anul·lant 14 articles i reinterpretant altres 23. La moció reitera el convenciment de la vigència i legitimitat de l’Estatut aprovat pels ciutadans i ciutadanes en referèndum, el Parlament i el Congrés i mostra el compromís dels grups amb les aspiracions d’autogovern de Catalunya, “del qual la integritat de l’Estatut n’és, ara per ara, la seva màxima expressió i garant, i al qual no hem de renunciar”.

Barranc de Barenys
D’altra banda, demà, en el Ple Ordinari de l’Ajuntament de Salou tindrà lloc l’aprovació provisional de la modificació del POUM referent a la vinculació al sector 03 del sistema urbanístic hidrogràfic del tram final del barranc de Barenys.

Pel que fa a la canalització del barranc de Barenys en el seu tram final, discorre per fora del Sector 03, concretament per uns terrenys de sòl urbà qualificats pel POUM com a sistema hidrogràfic entre la via del tren i la platja.

La modificació que s’aprovarà demà té per objecte vincular expressament aquesta zona al Sector 03. Aquesta modificació s’empara en el Reglament de la Llei d’Urbanisme que preveu la vinculació de sectors per a l’implantació d’infraestructures en aquest cas hidrogràfiques.

En aquest sentit, l’alcalde de Salou, Pere Granados, ha destacat que el 50% del cost del projecte de canalització anirà a càrrec de l'Agència Catalana de l'Aigua (ACA) i l’altre a càrrec dels propietaris dels terrenys.

L'Ajuntament de Salou es va basar en els resultats de l'estudi que es va encarregar a una empresa externa, Invall, per analitzar les possibles solucions a les inundacions provocades pel barranc de Barenys. Segons el consistori, l'estudi determina que el projecte proposat per l'anterior equip de govern (PSC, CiU i RDS), que consistia en crear cinc sortides per canalitzar l'aigua del barranc fins a la platja i evitar així les expropiacions, 'és inviable'.

Galeria d'imatges

premsa.JPG

Document Actions