Saltar al contingut Saltar a la navegació Saltar a la cerca

Portal toolbar

Notícies

Salou inicia el Pla estratègic de l’activitat comercial al municipi

dimecres 17 febrer 2016

L’estudi, encarregat al Parc científic i tecnològic de la URV, durarà mig any i busca dissenyar un DAFO

Aquest matí s’ha reunit la primera taula sectorial integrada per diversos establiments comercials

La regidoria de Promoció Econòmica i Comerç de Salou ha iniciat avui conjuntament amb el Parc Científic i Tecnològic de la URV una diagnosi  que ha de finalitzar en la redacció d’un Pla estratègic de l’activitat comercial del municipi. La voluntat de l’Ajuntament és la de disposar d’una foto fixa que determini els punts forts i febles, a més de les oportunitats i amenaces que envolten el comerç i sector serveis de la ciutat. Aquest anàlisis estratègic s’ha planificat en un treball de camp que es duu a terme a través d’un seguit de reunions mensuals que coordinen des de l’àrea de comerç i conjuntament amb el Parc Científic. Tot just avui, s’ha dut a terme la primera de les reunions amb una dotzena de persones relacionades amb l’àmbit del comerç. Mensualment s’aniran fent reunions i fins que a meitats del mes de juny es disposi ja del document definitiu.

La planificació de la feina de diagnosi es durà a terme en 3 grans eixos i preveu l’anàlisi de l’oferta actual de cada àrea de concentració comercial i de restauració de Salou per tractar l’evolució de l’oferta en els darrers 10 anys i també tenint present les característiques d’imatge de l’oferta, a més de la incidència del turisme i la dinàmica temporal. Per la regidora de l’àrea Martina Fourrier, “estem davant d’un estudi en profunditat que ens ha de portar a aprofitar allò que ja tenim bo però corregint aspectes que ens poden aportar millores qualitatives i quantitatives en comerços i restaurants”, apuntava. “Si bé hem vist canvis importants els darrers anys amb nous establiments de qualitat i amb una imatge competitiva també hi ha punts febles que volem detectar amb l’estudi i donar les claus per modificar-los”.

Experts i prescriptors, també hi tenen a dir

Un segon eix de treball d’aquest estudi que s’està elaborant busca trobar les aportacions d’empresaris, experts i prescriptors d’àmbits com el comerç, la restauració i el turisme. S’entrevistaran diferents persones d’aquestes àrees que engloben des d’apartaments turístics; restauradors; comerços, persones de l’associació hotelera; agents del mercat municipal o de l’associació de platgers.

El tercer eix, sobre el qual pivota l’estudi del Parc Científic i Tecnològic de la URV, busca concretar el benchmarquing del comerç urbà, és a dir, a agafar com a ‘comparadors’ aquells productes, serveis i processos de treball que evidenciïn les millors pràctiques amb el propòsit de transferir el coneixement i aplicar-les a la resta. Un cop identificades les poblacions a analitzar i amb el treball individualitzat per a cada nucli en clau de comerç i turisme es buscarà donar els inputs clau per oferir un referent i un aprenentatge per Salou. Tot plegat confluirà en l’obtenció d’una síntesi. 

Galeria d'imatges

plaestrategic.jpg
P1240459.JPG

Document Actions