Saltar al contingut Saltar a la navegació Saltar a la cerca

Portal toolbar

Notícies

Salou imparteix formació al sector turístic a través del programa la 'Cultura del detall' per fidelitzar els seus visitants

dimecres 14 octubre 2009

La capital de la Costa Daurada és un dels tres municipis de tota Catalunya seleccionats per al desplegament del programa projecte amfitrions del Ministerio de Turismo

Aquest dijous, 15 d'octubre, es presentarà davant el sector turístic a la Sala Costa Daurada del Centre Cívic

Avui s'ha presentat en roda de premsa el 'Programa Cultura del Detalle del Proyecto Anfitriones emmarcat dins del Plan de Turismo Español, Horizonte 2020 que pretén millorar la qualitat de les empreses i les destinacions turístiques per satisfer de forma correcta les expectatives del turista més exigent. El programa pretén impulsar la cultura del detall a través de programes de sensibilització i formació dels prestataris de serveis turístics. En aquest sentit, el regidor de Turisme, Alberto del Hierro, ha manifestat que 'per al Patronat de Turisme és una satisfacció i un reconeixement al treball diari ben fet' i que es reflecteix a través de les xifres facilitades pel mateix Patronat on, tot i la recessió econòmica, 'tan sols hem enregistrat una caiguda del 5% del fluxe turístic en aquest exercici i mantenim de manera sostenible en el temps un 60% del nivell de fidelització del turistes que repeteixen cada any Salou com a destí vacacional'.

De fet, les dades que s'han donat en la roda de premsa apunten a que ja s'ha arribat a un visitant tipus que arriba a quasi un 50% de turisme familiar amb nens menors de 12 anys i per mantenir aquests nivells i superar-los els treballs del Patronat de Turisme es focalitzen en no perdre la quota de mercat turístic i posicionar-se com a destinació familiar. 'Aquestes dues gran línies de treball no es poden desenvolupar sense un eix vertebrador: la qualitat; ja que si no hi ha qualitat en el servei la nostra oferta turística té data de caducitat perquè els clients són cada cop més exigents sinó el que busquen es la felicitat en les seves vacances'.

Aquesta oferta de felicitat tan sols és assumible a través de la cultura del detall, tant en el servei com en l'atenció al client i, precisament això és el que pretén aquest programa que avui s'ha presentat en roda de premsa i que 'busca fomentar un canvi de mentalitat col·lectiu del sector on s'hi impliquin propietaris, quadres directius i personal laboral de tots els subsectors econòmics que tinguin a veure amb el turisme', explicava l'alcalde de Salou, Pere Granados.

Aquest dijous dia 15 d'octubre a les 18 hores es presentarà públicament al sector a la sala Costa Daurada del Centre Cívic de Salou explicant-ne la filosofia i els detalls. Les sessions, totes elles de caràcter gratuït, s'impartiran al llarg de dues setmanes; la primera del 16 al 20 de novembre adreçada al personal de contacte amb el client i la següent, del 23 al 27 de novembre per a comandaments intermedis i propietaris. Les sessions de formació tenen una durada de quatre hores i per apuntar-se als diferents mòduls s'ha de reservar una plaça a través de la web www.anfitriones.es des d'on es pot cursar la sol·licitud i descarregar tots els manuals dels diferents mòduls.

Els altres dos municipis que han obtingut el Projecte Anfitriones-Cultura del Detall són Lloret de Mar i la Vall d'Aran.

Document Actions