Saltar al contingut Saltar a la navegació Saltar a la cerca

Portal toolbar

Notícies

COMUNICAT CONJUNT. SALOU DESTINACIÓ DE TURISME FAMILIAR.

dimarts 13 abril 2010

Abans de llegir el comunicat conjunt de tots els sectors i agents sota signants, voldria deixar una cosa ben clara: Que no entraré a fer valoracions i interpretacions de caire polític perquè entenc que no s’escau instrumentalitzar i aprofitar políticament un tema que és d’estricte interès general, i que afecta, conseqüentment, a la ciutat i la seva economia basada en el turisme.
Per tant, reclamo la unitat d’acció per part de tots, inclosa la societat salouenca, davant una situació que ha malmès la nostra imatge de ciutat, perquè del que es tracta en definitiva és de defensar els nostres interessos compartits. Només afegir que per responsabilitat i prudència institucional, la mateixa que ha dirigit les nostres posicions durant aquestes darreres setmanes, no farem del Saloufest una eina de debat i confrontació política perquè no beneficiaria el bon nom de Salou.

Dit això passo a llegir en nom de les entitats i institucions aquí presents el següent comunicat:

Salou, com a Capital Turística  de la Costa Daurada i una de les més importants destinacions de Catalunya i d’Espanya, presenta uns elements clau que defineixen el nostre model turístic, que són:

posicionament clar com a Destinació familiar, Destinació d’oci i lleure, i Centralitat dins la Costa Daurada.

SALOU ES TURISME FAMILIAR

Salou es la primera destinació familiar certificada de Catalunya des de l’any 2003, que presenta una oferta de 60 mil places d’allotjament que es distribueix com segueix, 35 mil places en hotels, 5.500 places en càmpings i 20 mil places en apartaments turístics.

Destinació de Turisme Familiar (DTF) és una marca d’especialització creada per Turisme de Catalunya,  que s’atorga a destinacions especialment sensibles al turisme familiar.

Amb aquesta marca, Turisme de Catalunya reconeix els municipis o zones turístiques, com Salou, que ofereixen recursos i serveis de qualitat especialitzats en famílies. Això significa que disposen d’una oferta d’allotjament i restauració adaptada a les necessitats de les famílies, amb una gran varietat de propostes d’oci i entreteniment.

En aquest moment Salou disposa del 25% de la seva oferta certificada. Això ha comportat que un total de 187 establiments d’allotjament, restauració, comercials i d’altres sectors, es certifiquin en serveis especialitzats per a les famílies.

ELS VISITANTS DE SALOU

Salou va rebre l’any 2009 un total de 1,9 milions de visitants. La seva procedència es Catalunya: 16,6%; Resta de l’Estat: 50,2%; Estrangers, 32,2%.

- El 70% de tots els visitants son famílies, d’aquests el 37% son famílies amb nens de menys de 16 anys.
- Nomes el 6% dels visitants son joves de menys de 25 anys
- El 72% dels nostres visitants ens ha visitat altres vegades,
- Les motivacions principals que mouen al visitant a visitar-nos son les vacances anuals i la platja.

TURISME ESPORTIU, DESTINACIÓ D’OCI I LLEURE, DIVERSIFICACIÓ DEL PRODUCTE.

Salou es troba apostant des de ja fa uns quants anys pel Turisme esportiu; un producte que considerem molt útil per poder millorar el funcionament de la temporada turística.

Així, donada l’existència d’una important infraestructura esportiva, tant al municipi, com a les localitats properes, unit a una bona oferta d’allotjament i al clima han permès portar a terme proves que demostren la viabilitat d’aquest producte. Es un producte que ens ajuda a diversificar el nostre producte i a desestacionalitzar la temporada.

Així, alguns exemples d’aquest tipus serien el Ralli Catalunya, l’Open de Ball esportiu, el Campionat d’Espanya de karate, prova del Campionat d’Espanya de Voley platja, Costa Daurada Cup i altres exemples que posicionen Salou i la Costa Daurada com una destinació Esportiva.

EL SALOUFEST

- L’estada dels joves universitaris a Salou es ve realitzant des de fa 8 anys, i s’emmarca dins d’un programa d’activitats d’esport de lleure promogut per sectors turístics dins la seva legítima activitat empresarial i comercial i que, per tant, en teoria, suposa una acció que comporta un benefici per la nostra economia basada en el turisme.
Per tant, que quedi molt clar que NO ÉS una iniciativa sorgida ni impulsada des de l’Ajuntament perquè no és aquesta la seva funció.  

- En tot cas, l’administració local, en exercici de la seves funcions i competències, que són les de prestar serveis, ha posat a disposició un operatiu d’acollida i assistència per tal de seguir i atendre la presència dels joves universitaris com a visitants, i vetllar perquè la seva estada tingui el mínim impacte sobre la vida ciutadana. De la mateixa forma que es ve fent per professionals qualificats i amb experiència en aquells períodes d’alta concentració turística, perquè la vida en període vacacional transcorri en la més absoluta normalitat.



- Vull, doncs, agrair i felicitar als cossos de seguretat, Policia Local i Mossos d’Esquadra, perquè han desenvolupat la seva labor amb gran sentit de la responsabilitat i professionalitat, igualment com qualsevol altra operatiu de seguiment i acollida.

Respecte al present i futur del Saloufest s’han de fer les següents consideracions:

En primer lloc sempre és positiu fer autocrítica i assumir els fets per millorar i corregir alguns aspectes que segur que són millorables. De fet ja s’ha corregit un dels aspectes que ha suscitat polèmica com és la promoció del programa esportiu en origen, amb missatges que entenem no eren oportuns ni adients als propis objectius de l’acció.

Ja us dic des d’ara que l’Ajuntament no acceptarà ni tolerarà cap acció de promoció basada o que comporti accions inciviques, que generin problemes entre ciutadans i visitants i que vagin en contra del model turístic de la ciutat.


Altrament, també insistirem en que accions d’aquest tipus provoquin menys molèsties i no generin rebuig per qüestions estètiques. Per tant, aplicarem mesures correctores on calgui, es clar que si, per tal d’evitar novament que es generin imatges i continguts parcials i distorsionats de la realitat

I permeteu-me que per acabar que llenci el següent missatge.
En la seva justa mesura, l’Ajuntament defensarà la imatge de Salou, els seus sectors econòmics i totes aquelles accions turístiques que comportin apostar i consolidar el producte de Salou com destinació de turisme per famílies, que entenem és perfectament compatible i complementari amb la destinació d’oci i lleure. Justament el conjunt de l’oferta, la bona sintonia i coordinació entre l’Ajuntament que vetlla pels serveis i els establiments turístics, ens permet convertir Salou en una destinació vacacional diversa i de primer ordre.

SIGNEN:

Sr. Pere Granados          Alcalde de Salou
Sr. Alberto del Hierro      Regidor de Turisme Ajuntament de Salou
Sr. Joan Vicenç              Associació de Comerciats de Salou
Sr. José Otero               Associació de Bars, Restaurants i Oci de Salou
Sr. Antonio Ros             Associació d’Agències de Viatge Receptives Costa   Daurada
Sr. Joan Antoni Padró    Associació Hotelera de Salou, Cambrils i La Pineda
Sr. Josep Graset           Associació d’Apartaments Turístics de la Costa Daurada
Sr. Xavier Blasi             Associació de Càmpings de la Costa Daurada i Terres de l’Ebre
Sr. Octavi Bono            Patronat de Turisme de la Costa Daurada
Sr. Albert Abelló           Cambra de Comerç de Tarragona

Galeria d'imatges

DSCN2109.JPG
DSCN2120.JPG
DSCN2103.JPG

Document Actions