Saltar al contingut Saltar a la navegació Saltar a la cerca

Portal toolbar

Notícies

Salou tanca una temporada turística ‘excel·lent’

Aquesta primera quinzena del mes d’agost l’ocupació ha ratllat el 97% als hotels de la capital de la Costa Daurada

dijous 30 agost 2012

Tot i que el gruix de la temporada turística encara no ha finalitzat i que s’espera una bona ocupació per aquest mes de setembre, avui l’alcalde Pere Granados i el regidor de Turisme, Benet Presas, han volgut fer una valoració de les tendències dels dos mesos tradicionalment més forts –juliol i agost- i les dades en mà són molt positives per a la industria turística del municipi. El batlle ha assegurat que “hi ha hagut una molt bona temporada, una inèrcia que es ve repetint els darrers anys tot i la crisis econòmica amb un increment de turistes que no és fruit de la casualitat sinó de la feina feta durant molt temps” i, en aquest sentit, ha volgut “agrair especialment l’esforç que ve fent el sector privat en els darrers anys per aconseguir avui els resultats que tenim i també, com no, a la tasca de la regidoria de Turisme i de l’Ajuntament amb la sensibilitat vers el sector”.

Així, Salou ha obtingut uns bons resultats globals i, molt particularment en mercat estranger, que han ajudat a compensar la davallada per la crisis econòmica interna. “Aquest any 2012 és bo turísticament per tot l’Estat espanyol, és encara més bo per a Catalunya i encara més bo per a Salou”,  així ha iniciat el regidor Benet Presas la seva intervenció per analitzar el gruix de la temporada. Aquest any l’ha qualificat “d’excel·lent” tot recordant que el 2011 ja va ser “un molt bon any”. L’ocupació en aquest 2012 s’ha incrementat i difícilment –segons el regidor- pot seguir sumant més punts “el que si cal treballar és la temporada baixa”, ha sentenciat. En aquest sentit, l’ocupació ha ratllat el 97% d’ocupació a la primera quinzena d’agost.

La distribució de mercats sí que ha fet capgirar la tendència dels darrers anys al municipi baixant el percentatge d’espanyols (perd 13 punt a l’agost), consolidant o pujant el britànic i augmentant significativament el rus; malgrat tot entre aquests tres mercats (amb les seves pujades i baixades) es reparteix un 70% de la clientela que té fidelitzades les seves vacances a Salou; una xifra que es complementa amb els francesos, irlandesos i belgues.

 

 

NACIONALITATS

JULIOL 2011

JULIOL 2012

AGOST 2011 (1ª quinzena)

AGOST 2012 (1ª quinzena)

ESPANYOLS

42%

27%

51%

38%

BRITÀNICS

21,5%

21,5%

16,1%

21%

RUSSOS

15%

27%

13%

19%

FRANCESOS

8,7%

7,8%

10%

9%

 

De cara a la propera temporada i amb tota “precaució” Presas ha parlat del futur assenyalant que el mercat britànic seguirà creixent; el mercat espanyol seguirà retraient-se per la conjuntura –no per un mal posicionament de Salou- i ha destacat el posicionament “immillorable i envejat” del mercat rus on Salou “és referència com a primera destinació dins l’estat espanyol i de tot l’arc mediterrani si exceptuem Turquia”.

 

Reptes de futur

El regidor de Turisme, Benet Presas, també ha parlat dels reptes de futur immediat. “D’una banda hem de continuar treballant per desestacionalitzar al màxim la temporada”, ha assenyalat tot explicant com des de mitjan de maig i fins a  finals de setembre hi ha bones dades “però caldrà –ha apuntat- seguir treballant en la certificació del turisme esportiu” i ha recordat com en temporada baixa s’organitzen esdeveniments com el RallYRACC Catalunya-Costa Daurada, l’open de balls de saló així com maratons, curses i altres activitats esportives que generen moviment. L’altre repte en el que cal seguir treballant però que “en part  ja s’està assolint és el de la fidelització”.

Galeria d'imatges

premsa.JPG
premsa.JPG
premsa.JPG
premsa.JPG

Document Actions