Saltar al contingut Saltar a la navegació Saltar a la cerca

Portal toolbar

Notícies

Salou posa en marxa la campanya ‘No trenquis el cor del comerç’ per sensibilitzar sobre la venda ambulant il·legal

dijous 14 juliol 2016

Es tracta d’una acció amb caràcter anual que es desenvolupa al municipi des de la regidoria de Promoció i Dinamització Econòmica, Comerç, Mercats i Consum amb el suport de l’Associació de Comerciants 365 dies

 

S’engega a Salou una nova campanya de conscienciació i sensibilització sobre les múltiples repercussions de la venda/compra ambulant il·legal amb l’eslògan de ‘No trenquis el cor del comerç’.  Es tracta d’una campanya que pretén fer pedagogia des de múltiples prismes de com pot arribar de ser perniciós pel comerç la venda/compra de material il·legal. L’objectiu principal és conscienciar als ciutadans i visitants dels perjudicis que es generen amb la compra d’articles provinents de la venda ambulant il·legal que afecta especialment el sector comercial, i la salut del ciutadà amb els riscos que comporten la compra d’articles no subjectes a cap normativa ni controls de qualitat. La regidora de Promoció i Dinamització Econòmica, Comerç, Mercats i Consum, Martina Fourrier, ha explicat que “des de l’Ajuntament hem donat un pas més, perquè no estem davant d’una campanya repressora, sinó que volem una transversalitat per fer veure que la venda il·legal no és una solució per a ningú i el que s’ha de defensar és el comerç estable i legal”.

La regidoria, i l’Associació de comerciants 365 dies seran les encarregades de desplegar aquesta campanya des de diversos fronts per tal que arribi tant als comerciants, com als possibles compradors i als venedors. “Crec que és una tasca nostra la de conscienciar des de la base –deia la regidora- tant als ciutadans com als nostres visitants perquè entenguin què significa la compra d’aquests productes”.

Des de la regidoria es treballarà la relació d’informació amb l’establiment –el gran perjudicat per aquest tipus de comerç- i amb el comprador. Per dur a terme la campanya s’ha editat material informatiu en cinc idiomes (català, castellà, anglès, francès i rus) com fulletons adreçats als possibles clients. Juli Vilaplana, president de l'Associació Comercial Salou 365 dies s’ha mostrat molt satisfet amb la campanya i ha demanat que el possible comprador s’ho pensi dues vegades: “la gent ha de ser conscient que comprar productes falsificats no reverteix en el comerç local ni tampoc genera riquesa al municipi”.

 

Recordar que tal com regula l’ordenança cívica, aquesta activitat il·legal comporta sancions de 300 euros i és aplicable tant al venedor com també a aquell que ajuda al venedor, així com al client. El desplegament de la campanya es durà a terme tant als establiments d’allotjament, als comerços, bars i restaurants.

Salou, en l’estratègia del Top Manta

Així mateix, l’ajuntament de Salou formarà part de la nova comissió executiva contra el top manta, a través d’un grup de treball, que estarà integrada per representants de la Generalitat, l’Estat i quatre ajuntaments, com són el de Salou, Sitges, Roses i Barcelona. Així es va decidir en la reunió que va convocar aquest dimarts el síndic de Greuges, Rafael Ribó per mirar d’articular una estratègia conjunta i acabar amb la venda il·legal. El regidor de Seguretat Ciutadana, David González, assegurava que “el Top Manta no existeix físicament a Salou com a fenomen tot i que sí que existeix una petita part de venda ambulant residual en la que es treballa en el dia a dia però no defugim d’aquesta responsabilitat que ens ha encarregat el Síndic perquè la clau és treballar conjuntament”, apuntava. “A Salou portem molts anys treballant des de la Policia Local i hem aconseguit desplaçar el top manta, i precisament, per això s’ha de treballar de manera coordinada”. A la capital de la Costa Daurada es treballa de manera intensa en la línia de la incautació i de la sanció al comprador i al venedor per sensibilitzar i conscienciar. Les actuacions policials –com explicava el regidor- han de continuar en la línia de la incautació del producte, investigar on es falsifica i també, treballant en el part de reinserció social d’aquestes persones per tal d’ajudar-les en la transformació de la seva feina.

 

Galeria d'imatges

COMER.jpg
P1270591.JPG

Document Actions