Saltar al contingut Saltar a la navegació Saltar a la cerca

Portal toolbar

Salou Smart Destination

L’Ajuntament de Salou, en el quart lloc d’ús del servei ‘Via Oberta’ del Consorci d’Administració Oberta de Catalunya

dimecres 07 juny 2017

El consistori de la capital de la Costa Daurada està per darrere del de Barcelona, Badalona i Lleida. L’administració supramunicipal més activa és la Generalitat de Catalunya

 

L’Ajuntament de Salou obté una bona nota en l’ús del servei d'interoperabilitat entre administracions, el portal Via Oberta; trobant-se entre les deu administracions catalanes que més l'utilitzen i aprofiten. Així, Salou, apareix com a destacat en el seu ús , amb més de 27.041 tramitacions, tal i com es mostra en la pantalla d'estadístiques que ofereix el Consorci AOC del mes de març de 2017. En el primer lloc del rànquing hi ha la Generalitat de Catalunya o l’Ajuntament de Barcelona, o els ajuntaments de Badalona i Lleida, però Salou supera de llarg Ajuntaments com el de Terrassa o l’Àrea Metropolitana de Barcelona.

 

La Via oberta és l’eina tecnològica que permet que una administració pugui consultar i obtenir directament , per via telemàtica, dades d'un interessat que figuren en altres administracions, amb l'objectiu d'agilitzar les tramitacions administratives i evitar que sigui el ciutadà que hagi de desplaçar-se per aconseguir-les. Cada cop són més els serveis que ofereix el sistema de Via Oberta per obtenció, per via telemàtica,  de documentació d'altres administracions,  de la Generalitat, de l'Estat, Ministeris, Agència Tributària, Seguretat Social, etc., i des de l'Ajuntament de Salou, estan implantats en els seus sistemes de gestió i procediments administratius, ha explicat el regidor de noves tecnologies, Jesús Barragán.

 

A través d’aquest servei es pot conèixer si un ciutadà propietari d'immoble disposa del títol de família nombrosa, confirmar si persones a contractar disposen d'antecedents penals, verificar que empreses adjudicatàries de contractacions públiques estan al corrent de pagament amb l'Agència Tributària i la Seguretat Social, o accedir al certificat de prestacions com a demandant d'ocupació, són gestions administratives que es tramiten de forma telemàtica mitjançant el sistema de Via Oberta, i que l'Ajuntament de Salou té implementat en els seus sistemes de gestió administrativa i els utilitza cada cop més.

Fitxers adjunts

Galeria d'imatges

viaoberta.jpg

Document Actions