Saltar al contingut Saltar a la navegació Saltar a la cerca

Portal toolbar

Salou Smart Destination

L’Ajuntament de Salou estrena nou portal web

dimarts 08 maig 2018

La pàgina, amb un aspecte més actual i modern que l'existent, es divideix en sis apartats i inclou tota la informació municipal

L’Ajuntament de Salou posa en marxa avui el nou portal web en el que s’ha estat treballant els darrers mesos i que recull tota la informació municipal de forma més intuïtiva, senzilla, clara, transparent i accessible per a tots els veïns, veïnes i visitants. La web es divideix en sis apartats: Ajuntament, tràmits, la ciutat per temes, seu electrònica, turisme i guia. Aquesta nova home, amb més continguts i actualitzada, compta també amb més serveis i accessos directes a altres webs municipals; tot amb continguts accessibles i adaptables a dispositius mòbils i tauletes.  

 

A l’apartat Ajuntament es pot trobar informació relacionada amb el consistori (alcalde, regidors, govern municipal, organització municipal, espai dels grups municipals, un històric de les diverses corporacions municipals i també els resultats de les eleccions des de la junta gestora). També incorpora un ampli apartat d’atenció a la ciutadania amb enllaços a la Oficina d’atenció al ciutadà, la seu electrònica, l’oficina municipal informació al consumidor; les notificacions telemàtiques, la carpeta ciutadana... O una pestanya on es recullen les principals dades relatives a la transparència sota l’epígraf de Govern Obert on s’enllaça amb el portal de la transparència, les dades obertes, els plenaris on line, les actes i convocatòries del plenaris i de les juntes de govern, o els serveis de cita prèvia, perfil del contractant... També es pot trobar en aquest punt com contactar amb l’Ajuntament i els departaments.

 

A Tràmits, el visitant o usuari podrà accedir a tots i cadascun dels processos que l’Ajuntament té habilitats de manera telemàtica com a administració oberta, pionera i accessible; trobant d’aquesta manera per temàtiques (benestar social i dona, esports, cultura, formació, habitatge, impostos i tributs, llicències i permisos...) En total hi ha uns noranta tràmits, molts d’ells es poden completar totalment de manera telemàtica i , en d’altres, hi ha penjada la informació de com finalitzar-los.

 

A la pestanya, La ciutat per temes, es desglossa àrea per àrea (arxiu municipal, biblioteca, cultura i festes, benestar i serveis socials, educació, el municipi, esports, gastronomia, infància, joventut, medi ambient i salut, neteja i espai públic...). En aquests apartats s’hi pot trobar la informació de cada àrea, a més de les notícies relacionades.

 

També hi ha un enllaç directe a la seu electrònica de l’Ajuntament, a la web del Patronat de Turisme o també a una Guia o directori d’adreces i serveis municipals.

 

El portal està publicat en català i castellà però també permet a través de la traducció automàtica de google que es pugui llegir en altres idiomes. Incorpora les xarxes socials a la pantalla d’inici, així com la informació meteorològica i connexió a càmeres que transmeten imatges en temps real del municipi que apunten a diversos espais del municipi.

Aquesta nova plataforma web no és tan sols un portal informatiu que recull tota l’actualitat municipal sinó que també permet treballar de forma transversal, utilitzant tecnologia de programari lliure i oferint la informació pensant especialment en l’usuari i de forma més intuïtiva.  

Aquesta transformació integral de la plataforma web, com apunta l’alcalde Pere Granados “és fruit de l’esforç i el compromís de la regidoria de Noves Tecnologies de l’Ajuntament oferint continguts únics on intervenen diversos departaments”. A més, com explica el regidor de l’àrea Jesús Barragán “hem donat un pas més amb aquest nou portal però seguim treballant per consolidar el projecte de l’e-administració, la seu electrònica, transparència i dades obertes, convertint el canal digital en el preferent per a la relació amb les persones i les empreses, i entre el personal intern de l’administració, per tal d’oferir un millor servei”.

Cal recordar que enguany, Salou  ha estat reconegut com Administració Electrònica destacada dins el III Congrés de Govern Digital. L’Ajuntament de Salou es troba en el Top10 dels Ajuntaments catalans de 20.000 a 50.000 habitants, destacant en la implantació de l'administració digital a la seva organització. Aquests reconeixements es donen en base al “Mapa d’administració electrònica a Catalunya” que realitza el Consorci AOC a partir de l’anàlisi d’uns 25 indicadors objectivables de la disponibilitat i activitat dels serveis digitals que ofereixen a la ciutadania.

El desenvolupament del portal l’ha dut  terme l’empresa SEMIC IT, especialitzada en Administració Electrònica.

Galeria d'imatges

tramits.jpg
atenció ciutadana.jpg
biblioteca.jpg

Document Actions