Saltar al contingut Saltar a la navegació Saltar a la cerca

Portal toolbar

Notícies

L’Ajuntament de Salou reduirà el nombre de documents necessaris per realitzar les tramitacions administratives

L’Ajuntament vol estalviar als ciutadans l’aportació de documentació procedent d’altres administracions, fent servir les TIC i aprofitant els avantatges de la interoperabilitat

dimarts 11 maig 2010

L’Ajuntament de Salou començarà a utilitzar habitualment els canals d’accés a altres administracions mitjançant les TIC i els diferents canals d’interoperabilitat. Aquesta mesura permetrà obtenir documentació que fins ara havia de ser aportada pels propis sol·licitants en les seves tramitacions amb l’Ajuntament. L’objectiu d’aquesta iniciativa és facilitar les gestions que hagi de realitzar el ciutadà a nivell municipal.

En aquest sentit, el sol·licitant d’un ajut social no haurà d’aportar la documentació que acrediti el seu nivell de renda o la seva situació d’atur. En aquest punt, per exemple, serà l’Ajuntament el que, amb el seu consentiment i en el seu nom, obtingui aquesta documentació per mitjans informàtics de l’Agència Tributària o del Servei d’Ocupació de Catalunya. Aquesta mesura reduirà els documents a aportar pel ciutadà i evitarà visites a altres administracions.

El regidor de Noves Tecnologies, Jesús Barragán, explica que "el que volem és que no sigui el ciutadà el que vagi recollint diferent documentació pels diferents organismes, sinó que sigui l’ajuntament, sempre que sigui possible, el que ho faci per ell i per mitjans telemàtics segurs i jurídicament correctes.",

El projecte per integrar aquestes consultes interadministratives en la pròpia tramitació municipal, s’ha presentat al Consorci Administració Oberta Electrònica de Catalunya, en la seva convocatòria de subvencions als ajuntaments de Catalunya per a la modernització de la prestació dels serveis públics mitjançant la utilització de les tecnologies de la informació i la comunicació.

El projecte s’ha presentat de forma conjunta entre els ajuntaments de Salou, Manlleu, El Prat de Llobregat i Sant Sadurní d’Anoia, i opta a ser finançat en un 65% del cost del projecte que té un pressupost total de 80.000€ i inclou els desenvolupaments i la integració del gestor d’expedients corporatiu amb VIA OBERTA del Consorci AOC, i la seva implantació en els municipis participants.

Fins ara les entitats que tenen conveni amb el Consorci AOC i que permeten obtenir dades amb el canal VIA OBERTA són:

  •  Agència Estatal d’Adminitració Tributària – AEAT

     

  • Tresoreria General de la Seguretat Social – TGSS
  •  

  • Direcció General de Policia – DGP
  •  

  • Institut Nacional d’Estadística – INE
  •  

  • Padró municipal d’habitants i Registre de Població de Catalunya
  •  

  • Departament d’Acció Social i Ciutadania de la Generalitat de Catalunya – DASC
  •  

  • Servei d’Ocupació de Catalunya – SOC

     

     

     

     

     

     

     

     


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Document Actions