Saltar al contingut Saltar a la navegació Saltar a la cerca

Portal toolbar

Notícies

Salou disposarà d'una Oficina d'Atenció al Ciutadà

dilluns 26 novembre 2007

L'Ajuntament de Salou, en la seva voluntat de modernització administrativa i de millora de la qualitat dels serveis que ofereix als ciutadans, ha iniciat els primers passos per tal de crear una Oficina d'Atenció Ciutadana (OAC), l'objectiu principal de la qual és agilitzar les relacions entre els serveis municipals i els salouencs.

Aquesta nova oficina s'ubicarà a la planta baixa de l'Ajuntament i serà el punt de referència on acudir a resoldre la majoria de gestions administratives o per demanar qualsevol mena d'informació municipal o de ciutat.

Actualment, tal com va explicar el coordinador institucional, Salvador Pellicé, durant la presentació del projecte el dia 22, l'atenció al ciutadà està dispersa pels diferents departaments del Consistori. La novetat de l'OAC rau en el fet que en un sol lloc es podran presentar documents, sol·licitar qualsevol mena d'informació, pagar qualsevol mena d'impost, inscriure's en una activitat, presentar queixes i suggeriments i realitzar la resta de tràmits municipals més freqüents. A més, s'atendran les consultes fetes a través del telèfon i de la web de l'Ajuntament.

Perquè això sigui possible, es farà una selecció interna de personal i es facilitarà una formació específica als empleats que se'n facin càrrec. D'aquesta manera, segons va apuntar el coordinador institucional a tall d'exemple, quan una persona vagi a l'ajuntament a donar-se d'alta al padró d'habitants, podrà al mateix temps donar d'alta el seu vehicle al padró de vehicles, adquirir un abonament per al TAS, obtenir l'agenda cultural i lúdico-festiva del municipi o inscriure's a una activitat esportiva.


Un procés de diverses fases

La creació d'un servei d'aquestes característiques implica un procés de gran complexitat, ja que comporta un canvi important per al conjunt de l'organització municipal. Per tant, hi haurà una primera fase en què l'oficina es limitarà a gestionar els tràmits més freqüents, com poden ser el registre d'entrada de documents, la prestació d'informació municipal, sol·licituds de determinades llicències, empadronaments i certificats o inscripcions a activitats municipals, per tal que més endavant s'ampliin les seves competències en funció de les necessitats que es vagin detectant.

Aquest servei s'oferirà, primerament, als punts actuals d'informació de l'ajuntament i a finals del primer semestre del 2008 és quan es preveu obrir ja la seu física de l'OAC, que s'ubicarà al vestíbul del consistori, el qual s'ampliarà amb 70 metres quadrats més. Aquest espai tindrà una superfície total de 200 metres quadrats.

El procés d'implantació de l'Oficina vol ser el més participatiu possible. En aquesta línia, properament es realitzarà una enquesta a tothom que acudeixi a l'Ajuntament per tal d'esbrinar quines són les principals fortaleses i febleses actuals en les relacions amb el ciutadà. Els resultats de l'enquesta es tindran en compte a l'hora de definir les prioritats en la implantació de l'OAC. També, en la mateixa línia, es farà una consulta als empleats municipals.

Document Actions