Saltar al contingut Saltar a la navegació Saltar a la cerca

Portal toolbar

Policia Local i Mobilitat

Salou realitza la segona sessió de participació ciutadana pel Pla de Mobilitat Urbana (PMU) 2019-2024

dimecres 04 desembre 2019

L’estudi del PMU, que ja es troba en la fase final de redacció, marcarà les línies d’actuació per a una mobilitat sostenible i segura

Aquesta jornada va tenir lloc dijous passat, dia 28 de novembre, a la Sala Mediterrània de l’Ajuntament

Salou va dur a terme, dijous passat, dia 28 de novembre, la segona sessió de participació ciutadana pel Pla de Mobilitat Urbana (PMU) 2019-2024, per tal de posar en coneixement dels veïns i veïnes del municipi les propostes d’actuació de dit pla, un cop ja realitzades les fases referents a la recollida d’informació, anàlisi de l’oferta i de la demanda i de l’obtenció de la diagnosi de la situació actual.

Cal recordar que la primera sessió participativa va tenir lloc el dia 28 de febrer, durant la fase de diagnosi, on les persones assistents van poder presentar propostes i idees personals sobre la seva experiència en matèria de mobilitat. Així, l’empresa encarregada de realitzar l’estudi complet va poder recollir els suggeriments de la població en aquesta primera jornada i tenir-los en compte en la redacció del pla.

El Pla de Mobilitat Urbana (PMU) és un instrument, impulsat, aquest darrer any, per l’Ajuntament de Salou, que ha de garantir el procés de transformació de la ciutat on hi predomini la mobilitat sostenible. En aquest sentit, el pla prioritza la mobilitat a peu, l’ús del transport públic i la bicicleta, traient protagonisme al vehicle privat a favor de les persones; i gestionant l’aparcament i mercaderies. En aquesta acció hi treballen, de manera transversal, les àrees de Seguretat Ciutadana i Mobilitat i de Gestió del Territori, amb la col·laboració de l’àrea de Participació Ciutadana i de la Policia Local de Salou.

Aquest segon taller es va fer a la Sala Mediterrània de l’Ajuntament de Salou. Les persones assistents van participar en una taula rodona, donant el seu punt de vista respecte a les propostes i objectius del pla, juntament amb els redactors de l’empresa i tècnics del Consistori.

L’acte d’obertura d’aquesta darrera sessió va anar a càrrec del regidor de Gestió del Territori, Marc Montagut, i del regidor de Seguretat Ciutadana i Mobilitat, David González.

El regidor de l’àrea de Gestió del Territori, Marc Montagut, va manifestar que “l’Ajuntament de Salou ja fa temps que va decidir tirar endavant aquest pla que, actualment, ja és una realitat”. Montagut va mostrar la seva satisfacció respecte a la vitalitat del projecte i a la consistència que aquest “té i tindrà per a Salou, en el futur”.

Per la seva banda, el regidor de Seguretat Ciutadana i Mobilitat, David González, va agrair la participació de les persones assistents, així com també la tasca que està duent a terme l’empresa i l’equip tècnic de l’Ajuntament. Segons va assenyalar l’edil, “el document, que es troba en la fase final de redacció, marcarà les línies d'actuació dels propers anys per aconseguir una mobilitat sostenible i segura a Salou, que prioritzi els desplaçaments a peu o en bicicleta”.

Durant la jornada, es van tractar temes molts diversos en matèria de mobilitat, com, per exemple, la millora de la xarxa bàsica de vianants i bicicletes; les connexions de transport públic; les noves infraestructures i carrers de prioritat de vianants; i els aparcaments dissuasius, entre d’altres.

Cal dir que encara es troba obert el procés de participació ciutadana fins el proper dimecres, dia 18 de desembre. Les propostes es poden enviar al correu electrònic participacio@salou.cat o bé omplir el següent formulari web: https://www.salou.cat/ca/la-ciutat-per-temes/policia-local-i-mobilitat/pla-de-mobilitat-urbana/proces-participatiu

 

El Pla de Mobilitat Urbana de Salou (PMU) 2019-2024

Segons es recull al Pla d’Acció del Pla de Mobilitat Urbana (PMU) 2019-2024, els gran reptes que s’hi presenten són els següents:

-Incrementar els desplaçaments a peu un 25%: potenciar la figura del vianant; millorar l’amplada útil de voreres; ampliar la zona d’estar del centre urbà; definir eixos cívics a peu; augmentar l’accessiblitat i el nombre de passos de vianants; millorar el camí escolar i fomentar la cultura de la mobilitat sostenible.

-Incrementar els desplaçaments en bicicleta un 140%, a través del desenvolupament de la xarxa bàsica de la bicicleta; la progressiva eliminació de vorera bici; l’elaboració d’un pla de promoció i de la bicicleta; l’augment d’espais i de la seguretat de l’aparcament; la integració de la bicicleta en calçada en zones 30; la incentivació de la connexió intermunicipal de vies ciclistes i el foment dels desplaçaments en bicicleta.  En aquest sentit, es proposa una xarxa total de 27 km de carril bici segregat, 89 km de vies compartides i 27 nous aparcaments.

-Augmentar els desplaçaments en Transport Públic un 27%, amb la creació de la nova estació Salou-Port Aventura com a nus intermodal i P&R; el desmantellament de les vies de Renfe i de l’estació Salou centre; la millora de la qualitat de les parades i de la informació a l’usuari; l’optimització de la xarxa i potenciació dels intercanviadors; la proposta d’una xarxa d’autobús urbà i la revisió de l’interurbà; facilitar el transvasament cap als modes de transport més eficients; i l’estudi d’alternatives, com el tramvia.

-Reduir els desplaçaments en vehicle privat un 7%: Organitzar la trama urbana en zones pacificades (vianants, 20 km/h, 30 km/h); jerarquitzar la xarxa viària i millorar la senyalització informativa; completar les infraestructures previstes PGOU; i mantenir les campanyes de seguretat viària PLSV.

-Gestió integral de l’aparcament: Regular i senyalitzar tot l’aparcament urbà; ampliar zones de regulació (hivern/estiu), amb pàrquings dissuasius i d’intercanvi; augmentar la regulació de l’aparcament pels residents (zona blava de residents); incentivar estratègies d’aparcament fora de la calçada (residents) i d’ocupació i rotació en zona blava (tarifa); i impulsar l’aparcament en hotels.

-Reduir per l’any 2029 un 20% de CO2, a través del manteniment de les campanyes de seguretat viària; la introducció de noves tecnologies de gestió de la mobilitat en la línia d’smart city; l’impuls de les energies alternatives en els vehicles; l’ampliació de punts de recàrrega per a  vehicles elèctrics; i el foment de canvi modal “Turisme i Mobilitat”.

-Millorar els canals de comunicació i informació de la mobilitat sostenible segura, inclusiva dels usuaris per tots els mitjans tecnològics: Creació del Consell de Mobilitat o Taula de Mobilitat de Salou; millora de l’accés a la informació de mobilitat dels usuaris; modificació de l’Ordenança de circulació viària de Salou; promoció de la mobilitat sostenible; adhesió a una APP de mobilitat; i realització de campanyes de sensibilització adreçades a la comunitat educativa per promoure un accés sostenible als centres.

Galeria d'imatges

2.jpg
3.jpg

Document Actions